پنجره دوجداره سوله چیست؟

پنجره دوجداره سوله چیست؟

با افزایش جمعیت نیازهای جامعه نیز افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه ساختمان‌سازی و تولیدات باید هر روز بیشتر و بیشتر شوند. به همین دلیل هر روزه به تعداد ساختمان‌های مسکونی، اماکن ورزشی – تفریحی و کارخانه‌های تولیدی افزوده می‌شود. برای ساختن و گسترش سازه‌ها به تجهیزات ساختمانی مختلفی نیاز داریم، که پنجره یکی از اصلی‌ترین تجهیزات محسوب می‌شود.

 

در این مطلب به بررسی پنجره دوجداره سوله می‌پردازیم، زیرا سوله‌ها، سازه اصلی کارخانه‌ها و اماکن ورزشی هستند.

 

انواع پنجره دوجداره

پنجره به عنوان قلب یک سازه شناخته می‌شود، زیرا نوردهی و تهویه هوا به وسیله آن اتفاق می‌افتد. چندین سال است که با پیشرفت علم و ظهور تکنولوژی‌های جدید، پنجره‌هایی به عنوان پنجره‌های دوجداره در حال تولید است. این پنجره‌ها از دو لایه شیشه که میان آن‌ها یک گاز بی‌اثر وجود دارد، ساخته می‌شوند. صرفه‌جویی در مصرف انرژی و عایق صدا بودن از جمله بارزترین ویژگی‌های پنجره دوجداره به حساب می‌آید.

 

پنجره‌ها بر اساس پروفیل در و پنجره، شکل ظاهری و نوع باز شدن به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. به دلیل استقبال زیاد از این نوع پنجره، برندهایی همچون برند هافمن مدل‌های متنوعی وجود دارد که انواع آن به شرح زیر است:

 

انواع پنجره دوجداره بر اساس نوع باز شدن

• پنجره دوجداره ثابت: این مدل پنجره کاملا ثابت است، یعنی هیچ نوع مکانیزم یا یراق آلاتی که بتوان با آن پنجره را باز کرد، در پنجره ثابت وجود ندارد.

 

• پنجره دوجداره تک حالته: بر روی یک محور افقی قرار گرفته و پنجره از یک طرف باز و بسته می‌شود.

 

• پنجره دوجداره دو حالته: کمی پیشرفته‌تر از مدل قبلی بوده و بر روی دو محور عمودی و افقی قرار می‌گیرد تا در این دو جهت باز شود.

 

• پنجره دوجداره سایبانی: پنجره بر روی یک محور افقی قرار گرفته و زمانی که باز می‌شود مانند یک سایه‌بان بوده و حالت اریب دارد.

پنجره دوجداره سوله چیست؟

انواع پنجره دوجداره بر اساس شکل

پنجرهای دوجداره به منظور احترام به سلیقه‌های مختلف و زیباتر شدن سازه‌ها در اشکال مختلف مستطیلی، کمانی، دایره‌ای، مثلثی، لچکی و … تولید می‌شوند. معمولا از مدل مثلثی و لچکی بیشتر در سوله‌ها استفاده می‌شود.

 

مزایا استفاده از پنجره دو جداره سوله

از هدر رفتن انرژی‌های درون سوله جلوگیری می‌نماید‌.

 

پنجره دوجداره سوله همچون یک عایق حرارتی عمل می‌کند، یعنی سوله در تابستان از ورود هوای گرم و در زمستان از ورود هوای سرد جلوگیری می‌کند.

 

این مدل پنجره علاوه بر عایق حرارتی، عایق صدا نیز هست، یعنی از ورود و خروج صدا به داخل سوله جلوگیری می‌کند. در صورتی که سوله مورد نظر داخل شهر باشد، پنجره‌های دوجداره اجازه خروج صدا از داخل سوله را نمی‌دهند.

 

این مدل از پنجره امنیت بیشتری دارد، زیرا به سختی شکسته می‌شود و قفل‌های آن کیفیت بالایی دارند.

 

در برابر اشعه‌های فرابنفش و دیگر اشعه‌های مضر مقاوم هستند.

 

این پنجره‌ها در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت دارند. به عنوان مثال در شهرهای شمالی کشور که رطوبت هوا بالا است، دچار زنگ‌زدگی و اکسیداسیون نمی‌شوند.

 

دمای ذوب و اشتعال آن‌ها بسیار بالا است و در زمان حریق شعله‌ور نخواهند شد.

 

ساختار محکم این نوع از پنجره باعث می‌شود تا در برابر زلزله نیز مقاومت داشته باشد و در زمان وقوع آن به آسانی خرد و شکسته نشوند.

 

به عنوان دوست محیط زیست شناخته می‌شوند چون عمر طولانی دارند و قابل بازیافت نیز هستند.

 

هنگام خرید پنجره دوجداره سوله به چه مواردی باید دقت کرد؟

در حال حاضر به دلیل تقاضا بالای این محصول، شرکت‌های مختلفی پنجره دوجداره را تولید می‌کنند‌. تنوع محصولات به حدی است، که مشتریان در فروشگاه‌های پنجره‌های upvc دچار سردرگمی می‌شوند. به همین دلیل در این بخش تمام ویژگی‌هایی که یک پنجره دوجداره سوله باید داشته باشد را بررسی می‌کنیم:

 

• قالب و شکل پنجره دوجداره، باید مطابق سلیقه و نیاز مشتری باشد، پس باید محصول شرکتی را انتخاب کرد که با استفاده از جدیدترین دستگاه‌ها، انواع پنجره را در اشکال گوناگون تولید می‌نماید.

 

• پنجره باید دارای تنوع رنگی بالایی باشد، تا مشتریان با توجه سلیقه و هماهنگی با سایر تجهیزات سوله، بتوانند رنگ آن را انتخاب نمایند. به عبارتی رنگ آمیزی پنجره‌ باید در کارخانه و در زمان تولید آن صورت بگیرد، چون پنجره‌ای که به صورت دستی رنگ شود؛ کیفیت و ظاهر مطلوبی ندارد.

 

• از دیگر نکاتی که در زمان خرید پنجره upvcباید مورد بررسی قرار بگیرد، عایق بودن بدنه در برابر الکتریسیته است. علاوه بر آن جنس پروفیل باید به گونه‌ای باشد که ضد اشتعال بوده و در زمان آتش‌سوزی، باعث تشدید شعله‌های آتش نشود.

 

• پنجره مورد نظر باید از استانداردهای روز دنیا برخوردار باشد و با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و جدیدترین دستگاه‌ها تولید شود.

 

• در زمان خرید حتما به قابل شستشو بودن آن توجه فرمایید.

 

• به برند و خدماتی که ارائه می‌دهد باید توجه کرد، به عنوان مثال برند هافمن دارای خدماتی همچون مشاوره قبل از خرید، گارانتی و خدمات پس از فروش است.

 

• به اجزای پروفیل در و پنجره  که شامل پروفیل فریم، میانی، بازشو، پانل، زهوار، اتصال فریم می‌شود، نیز باید توجه کرد.

پنجره دوجداره سوله چیست؟

بهترین برند پنجره دوجداره سوله

به طور معمول اولین سوالی که ذهن خریداران را مشغول می‌کند، که چه برندی بهتر است؟ در حال حاضر برندهای گوناگون پنجره دوجداره در بازار وجود دارد. قبل از خرید و برای یافتن پاسخ این سوال بهتر است ویژگی‌های محصولات برند مورد نظر بررسی شود.

 

مثلا برند مورد نظر از چه نوع متریالی در محصولات خود استفاده کرده است. برای یافتن این اطلاعات می‌توانید به سایت شرکت تولیدی پنجره مراجعه نمایید، زیرا شرکت‌ها و برندهای معتبر؛ ویژگی‌های محصولات و نوع پروفیل در و پنجره تولیدی را در سایت شرکت بارگذاری می‌نمایند. همچنین با مراجعه به فروشگاه‌های سطح شهر نیز، از طریق فروشندگان می‌توانید این اطلاعات را کسب نمایید.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت پاسخ سوال چه برندی بهتر است؟ پرس و جو از کسانی است که پنجره‌های دوجداره را خریداری کرده‌اند و از آن‌ها استفاده می‌نمایند. طبق بررسی‌های انجام شده، پنجره هافمن جزو برندهای مطرح کشور محسوب می‌شود و کسانی که از این برند استفاده می‌نمایند، به آن نمره قابل قبول داده‌اند.

پنجره دوجداره سوله چیست؟

قیمت پنجره دوجداره سوله

قیمت پنجره دوجداره مثلا برند هافمن، به مواردی همچون پروفیل در و پنجره، ابعاد پنجره، نحوه باز شدن، نوع و تعداد یراق آلات آن بستگی دارد. معمولا قیمت بر اساس مقدار پروفیل و شیشه مصرف شده محاسبه می‌شود. مثلا قیمت پنجره‌ دوجداره‌ که دو متر شیشه و پروفیل در آن کار شده، دو برابر پنجره‌ای است که یک متر متریال در آن به کار رفته است.

 

از دیگر مواردی که در قیمت پنجره دوجداره تاثیر می‌گذارد، نوع ساختمان است. مثلا قیمت پنجره‌ای که برای ساختمان نوساز به کار برده می‌شود با پنجره‌ای که در ساختمان‌های قدیمی استفاده می‌شود متفاوت است. چون نوع فریم و مدل نصب آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

 

سخن نهایی

پنجره یکی از اجزا اصلی سازه‌ها محسوب می‌شود، پس پروفیل در و پنجره و متریال به کار برده شده در آن باید بهترین نوع ممکن باشد. تقاضای زیاد این محصول سبب تولید پنجره در مدل‌ها و برندهای مختلف شده است، تا حدی که اگر به بازار در و پنجره مراجعه کنید دچار سردرگمی می‌شوید. به منظور خرید راحت‌تر پنجره‌های دوجداره، در این مطلب به مواردی همچون انواع پنجره، مزایا، نکات مهم خرید، قیمت پنجره دو جداره پرداختیم و از یک برند مطرح به نام هافمن نام بردیم.

جدیدترین مطالب