طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز | طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز | طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده بسیار خوشمزه و مقوی است و در اینجا طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز ، طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر را توضیح خواهیم داد.

 

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز

دسر‌های تهیه شده با بیسکویت پتی بور خرده شده و موز اغلب نیازی به پخت ندارند و جزء دسر‌های یخچالی هستند. این دسر‌ها دارای لایه‌هایی از بیسکویت و نوعی کرم تهیه شده از شیر، خامه و پودر کاکائو بوده و برای فرم گرفتن، در یخچال قرار می‌گیرند. گاهی علاوه بر بیسکویت و کرم، لایه‌ای از میوه نیز در این دسر به چشم می‌خورد. دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز یکی از ساده‌ترین دسر‌هایی است که در زمان کوتاهی آماده می‌شود. سادگی و خوشمزگی این دسر باعث شده به عنوان عصرانه یا میان وعده‌ای پرطرفدار مورد استفاده قرار گیرد. در این مطلب به آموزش تهیه دسر با بیسکوییت پتی بور و موز می‌پردازیم.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز | طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

مواد لازم

بیسکویت پتی بور خرده شده 2 بسته
موز حلقه شده 2 عدد
شیر 4 لیوان
پودر کاکائو 2 قاشق
شکر 6 قاشق غذاخوری
آرد 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
وانبل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز | طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

دستور تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و موز

موز از نظر طب قدیم ایران معتدل است و خون را غلیظ می كند موز انرژی زیادی دارد و چون نرم هست غذای خوبی برای كودكان و اشخاص مسن محسوب می شود دستور زیر یک دسر خوشمزه با بیسکویت پتی بور و موز ساده است که امیدواریم لذت ببرید.

 

شیر، شکر، آرد، تخم مرغ، وانیل و پودر کاکائو را در قابلمه‌ای بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. ابتدا شیر، پودر کاسترد ، زعفرون ، شکر و گلاب رو با هم خوب مخلوط کرده و روی حرارت میزاریم و مدام هم میزنیم تا به غلظت فرنی برسه و بعد از روی حرارت بر میداریم.
بیسکوییت ها رو کمی خرد میکنیم و موز رو بصورت حلقه حلقه می کنیم، گردو رو هم کمی خرد میکنیم بعد از دسر کاسترد کمی ته لیوانه ا میریزیم و بعد بیسکوییت خرد شده و بعد کمی گردو و موز و بعد روش کمی شکلات چیپسی و دوباره دسر کاسترد روش اضافه میکنیم و به همین ترتیب ادامه میدیم تا لیوان پر شود.
قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید تا مواد بجوشند و قوام آیند.
وقتی مواد غلیظ و کرم مانند شدند، حرارت را خاموش کرده و گاهی کرم را هم بزنید تا ولرم شود.
ته ظرف سرو، یک ردیف بیسکویت پتی بور خرده شده بچینید و از کرم کاکائویی حاصل، روی بیسکویت‌ها بمالید.
دوباره یک ردیف بیسکویت روی کرم بچینید و روی آن را با کرم بپوشانید.
لایه‌ی بعدی را با موز‌های حلقه شده بپوشانید و روی موزها، کرم بمالید.
لایه‌های بعدی را به همین ترتیب با بیسکویت و کرم بپوشانید تا مواد تمام شود.
برای تزیین روش م با ماسوره گل زدم و خلال پسته و شکلات چیپسی روش کی ریزیم سپس چند ساعت داخل یخچال قرار میدهیم و بعدش آماده سرو میشود.
لایه آخر را با کرم بپوشانید و در صورت تمایل روی آن را با مغز گردو، پسته یا بادام تزیین کنید.
با این مقدار 6 تا لیوان می توانیم درست کنیم، اگر میخواهید تعدادش بیشتر بشه میتونید از لیوانهای کوچکتر استفاده کنید و یا مواد رو بیشتر کنید.
روی ظرف سرو سلفون بکشید و ۳-۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز | طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

برای درست کردن دسر با بیسکویت پتی بور و شیر نیاز به مقداری شکر و بیسکویت پتی بور خرده شده دارید طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرده شده و شیر بسیار ساده و راحت است.

 

مواد لازم
شیر 1 لیتر (معادل 4 لیوان فرانسوی دسته دار)
شکر 1 لیوان
آرد گندم 3 قاشق غذاخوری
پودر نشاسته گندم 4 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
بیسکویت پتی بور خرده شده 1 بسته
وانیل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز | طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

دستور تهیه دسر بیسکویت پتی بور با شیر

آموزش تهیه دسر بیسکویت پتی بور با شیر یکی از آموزش های جذاب و دوست داشتنی برای همه کسانی است که به دنبال تهیه دسری خوشمزه و آسان می باشند. در این مطلب قصد داریم نحوه تهیه یک دسر خوشمزه با بیسکویت پتی بور و شیر را که به کیک یخچالی نیز معروف است، آموزش دهیم که امیدواریم نهایت استفاده را از این آموزش و طرز تهیه این دسر ببرید. تا پایان همراه ما باشید. یکی از دسر های خوشمزه و عالی برای مهمانی های عصرانه، دسر با بیسکویت پتی بور و شیر است که به راحتی تهیه می گردد و می تواند انتخاب مناسبی به عنوان دسری ساده و خوش طعم باشد. در ادامه روش تهیه این دسر ساده با بیسکویت پتی بور خرده شده و شیر را ملاحظه نمایید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز | طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

شیر، شکر، آرد و نشاسته را در قابلمه ریخته، هم بزنید و روی حرارت قرار دهید. مواد را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد.
وقتی مواد غلیظ شدند و غلظت آن‌ها کمی بیشتر از فرنی شد، حرارت را خاموش کرده و کره و وانیل را به آن اضافه کنید.
مخلوط فوق را گاهی هم بزنید تا از داغی بیفتد.
کف قالب مورد نظر را با نایلون بپوشانید و یک لایه از کرم فوق را روی آن بریزید. در این مرحله ته قالب مستطیلی شکل را با سلفون یا پلاستیک فریزر بپوشانید و کمی از مایه تهیه شده را ته ظرف بریزید و صاف کنید. سپس یک ردیف بیسکویت پتی بور خرده شده بچینید و مجددا از مایه ریخته و صاف نمایید. این کار را تا زمانی که مایه تمام شود ادامه دهید. توجه داشته باشید که برای زیبایی بیشتر می توانید از دو نوع بیسکویت پتی بور ساده و کاکائویی استفاده نمایید. در این مرحله باقیمانده پلاستیک را روی ظرف بکشید و آن را در یخچال قرار دهید.
یک ردیف بیسکویت پتی بور خرده شده روی کرم بچینید و روی بیسکویت را با کرم بپوشانید.
مراحل فوق را تکرار کنید تا مواد تمام شود و لایه آخر را با کرم بپوشانید.
قالب را حدود ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر خودش را بگیرد، سپس آن را در ظرف سرو برگردانید و روی آن را با شکلات بن ماری شده و یا پودر کاکائو تزیین کنید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور خرد شده و موز | طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و شیر

بعد از گذشت حدود ۶ یا ۷ ساعت ظرف دسر را از یخچال خارج نموده و دسر را به همراه پلاستیک از قالب درآورده و جدا نمایید. سپس روی آن را با شکلات تخته ایی رنده شده تزیین نمایید. دسر را در ابعاد دلخواه با چاقوی تیز برش بزنید. دسر ساده و خوشمزه ما آماده سرو کردن است. در صورت دلخواه می توانید از این دسر، به عنوان دسر شب یلدا استفاده نمایید.
با کمی خلاقیت و تغییر در مواد اولیه می توانید دسر های مختلف و خوشمزه ایی را با این دسر تهیه نمایید و دسر ساده و خوش طعم خود را به شکل های مختلف تزیین کنید. در ادامه نمونه هایی از تزیین دسر با بیسکویت را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند ایده قابل توجهی برای تزیینات شما باشند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب