نحوه پخت املت گوجه فرنگی با پیاز به روش قهوه خانه ای

نحوه پخت املت گوجه فرنگی با پیاز به روش قهوه خانه ای

نحوه پخت املت گوجه فرنگی

املت گوجه فرنگی یکی از خوشمزه ترین غذاهایی سریع السیر است که می توانید در مدت 10 دقیقه خوشمزه ترین املت گوجه فرنگی را درست کنید. نحوه پخت املت گوجه فرنگی با رب و پیاز را در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه پخت املت گوجه فرنگی با پیاز به روش قهوه خانه ای

مواد اولیه پخت املت گوجه فرنگی

تخم‌مرغ شش عدد
گوجه فرنگی پوست‌کنده یک کیلوگرم
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
کره گاو یک‌ چهارم لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پیاز خرد شده 2 عدد

نحوه پخت املت گوجه فرنگی با پیاز به روش قهوه خانه ای

طرز پخت املت گوجه فرنگی

نحوه پخت املت گوجه فرنگی از سری آموزش های آشپزی سایت تفریحی سماتک در خدمتتون هستیم. برای پخت املت گوجه فرنگی خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را در یک ظرف می شکنیم و با قاشق آنقدر هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. اگر بیش از حد تخم مرغ ها را بزنید زمان پخت املت شما شبیه کیک خواهد شد ، پس در حدی تخم مرغ ها را می زنیم که فقط یکدست شوند.

بعد ازاینکه تخم مرغ ها یکدست شدند مقداری نمک و فلفل به ظرف اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا نمک و فلفل به خورد تخم مرغ ها برود. به دو صورت می توانیم گوجه ها را خرد کنیم . روش اول با پوشت بصورت تکه تکه برش می زنیم و سرخ می کنیم ؛ روش دوم رنده کردن گوجه فرنگی ها که به سلیقه و حوصله شما بستگی دارد.

اگر املت قهوه خانه ای می خواهید باید پوست گوجه ها را جدا کنید ، سپس آنها را رنده کنید. بعد از اینکار یک تابه روی حرارت قرار می دهیم . اگر دوست دارید از پیاز و فلفل دلمه ای هم استفاده کنید . باید قبل از اینکه گوجه را داخل تابه بریزید ، پیاز را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس فلفل دلمه را نگینی و ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم . کمی تفت می دهیم تا فلفل دلمه ای نرم شود. سپس گوجه ها را اضافه می کنیم.

مواد داخل تابه را تفت می دهیم تا آب گوجه کاملا تبخیر شود. بعد از اینکه آب گوجه تبخیر شد مقذاری روغن در تابه می ریزیم تا گوجه ها را سرخ کنید. زمانی که گوجه های املت سرخ شوند طعم املت ما فوق العاده خواهد شد. بعد از اینکه گوجه حدود 5 دقیقه در روغن سرخ شدند. مقداری زردچوبه و نمک به تابه اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا ادویه ها به خورد گوجه برود.

حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ است. برای اضافه کردن تخم مرغ حرارت زیر تابه را کم می کنیم و تخم مرغ را در تابه می ریزیم . با قاشق مواد املت را هم می زنیم تا خوب یکدست شوند . سپس املت را رها می کنیم تا کاملا بپزد بعد از اینکه اماده شد مقداری فلفل سیاه روی املت می پاشیم و با نان سنگک یا نان بربری داغ سرو می کنیم.

البته دوستانی هم هستند که دوست دارند املتشان مانند قهوه خانه ها در هم باشد ، برای این منظور زمانی که تخم مرغ را اضافه می کنیم به هم زدن ادامه می دهیم تا املت کاملا بپزد. با این روش املت شما شبیه املت قهوه خانه ها می شود و کاملا یکدست می پزد ، در صورت که دربعضی املت ها روی املت کمی خام است و زیرش کاملا پخته شده است.

 

نحوه پخت املت گوجه فرنگی با پیاز به روش قهوه خانه ای

جدیدترین مطالب