مشخصات و خواص عسل گون اصل ایرانی

مشخصات و خواص عسل گون اصل ایرانی

عسل گون اصل با خواص برتر و قابل توجه خود می‌تواند به عنوان یکی از عسل‌های پُرفایده برای انسان باشد.

 

خاصیت و فواید عسل گون اصل بر هیچکس پوشیده نیست. مزایا و خواص موجود در این عسل باعث کاهش دردهای زیادی می‌شود. وجود 884 گونه گون در مناطق مختلف ایران که حدود 620 گونه از آنها منحصرا به کشور عزیزمان ایران تعلق دارد باعث شده است تا عسل‌های تولید شده از این گیاه، خاص و منحصر به فرد باشند. گون‌ها، گیاهانی چند ساله هستند که در شکلِ درختچه ظاهر می‌شوند. زاگرس و کوه‌های مرکزی بیشترین مناطقی می‌باشند که گون را در خود جای داده‌اند. گل‌های معطر و خوشرنگ گون باعث شده است تا عسل به دست آمده از این گیاه نیز، لذت بخش و مفید باشد. اگر قصد دریافت قیمت عسل گون اصل را دارید، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که زنبور عسل از بین تمام گیاهانی که برای تغذیه استفاده می‌کند درصد بسیار بالایی را به گیاهِ گون اختصاص می‌دهد. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت، حدود 70 درصد از یک عسل گون از گیاهی به همین نام استخراج شده است.

عسل آویشن

عسل آویشن

 

عسل طبیعی یک محصول با کیفیت!

در حال حاضر نمی‌توان کسی را یافت که از خواص و فواید عسل طبیعی ناآگاه باشد ولی برای آگاهی مضاعف از این خاصیت‌ها بهتر است با ما همراه باشید.

 

عسل گون اصل که به نوعی طبیعی‌ترین عسل در کشور ایران می‌باشد برای انواع بیماری‌ها، مفید بوده و خواص بی نظیری دارد. ساکاروز پایینِ این عسل باعث شده است تا تمام افراد حتی بیماران دیابتی نیز، بتوانند با خیال راحت آن را مصرف کنند. البته طبق اصول و قواعد تجویز شده توسط پزشک!

 

همانطور که ذکر شد، مناطق زاگرس و دشت‌های ارژنِ شیراز بهترین منطقه برای برداشت عسل طبیعی هستند. رنگ عسل گون معمولا زرد روشن و کهربایی می‌باشد. البته بهتر است به این نکته توجه داشت که گون موجود در هر منطقه باعث تغییر رنگ عسل‌های گون از زرد تا قهوه‌ای می‌شوند. رایحه ملایم و طعم کم آن به خاطر شیرینی پایین و بوی مطبوع عسل گون است. علاوه بر این، گلوکز پایین در این عسل، مدت زمان رس بستن آن را نسبت به عسل‌های دیگر کاهش می‌دهد. برداشت عسل گون به طور معمول از اول تابستان تا آخر آن است. تیر تا شهریور مناسب‌ترین زمان برای این نوع برداشت می‌باشد. البته این موضوع هم با توجه به تفاوت در منطقه برداشت عسل، متوجه تغییراتی می‌شود. برداشت عسل گون خام بوده و در دمای 40 درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود. این کار به خاطر حفظ خاصیت پروبیوتیکی در عسل قابل توجه قرار می‌گیرد.

خواص عسل گون

خواص عسل گون

 

خواص عسل گون

عسل گون اصل یک محصول مرغوب و باکیفیت است که برای مشکلات گوارشی بسیار مفید است. علاوه بر این، اسید فرمیک موجود در این عسل برای کاهش دردهای مفاصل بسیار خوب عمل می‌کند. درمان کم خونی، بهبود بی خوابی، کاهش زخم‌های موجود در حلق و ریه، سلامت قلب، مفید برای دیابت، تقویت روده، کاهش فشار خون و درمان بسیاری از مشکلات دیگر از خواص بی نظیر عسل گون می‌باشد. در این بین توصیه می‌کنیم خرید عسل طبیعی اصل را انجام داده و از طبیعی بودن آن اطمینان حاصل کنید. مجموعه رایا ارگانیک یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه فروش محصولات ارگانیک است که توانسته تا حدود بسیار زیادی، رضایت مشتریان عزیز را به خود جلب کند.

 

انواع عسل‌های طبیعی که خواص درمانی دارند.

درست است که عسل گون اصل خاصیت بسیار زیادی برای بدن دارد اما عسل‌های پُرفایده دیگری هم وجود دارند که نمی‌توان از خاصیت آنها غافل شد. عسل کوهی، عسل چهل گیاه و عسل آویشن نمونه‌هایی از انواع عسل‌های مفید می‌باشند.

 

عسل کوهی

عسل وحشی نام دیگری است که برای عسل کوهی به کار می‌برند. این نوع عسل‌ها، بدون دخالت انسان تولید می‌شوند و از کوهستان‌های اطراف شهرها به دست می‌آیند. به عبارتی، هیچ کندویی که توسط انسان درست شده باشد وجود ندارد و عسل و موم آن در مکان‌هایی مانند شکاف صخره‌ها و یا درختان تولید می‌شوند. زنبورهای وحشیِ ریز، عامل اصلی برای تولید این نوع عسل‌ها می‌باشند. این نوع عسل از لحاظ خاصیت چیزی فراتر از گفته‌ها می‌باشد. به بیان ساده‌تر؛ خواص و قیمت عسل کوهی به قدری زیاد است که به جرات می‌توان گفت انواع بیماری‌ها را درمان کرده و یا کاهش می‌دهد.

 

عسل چهل گیاه

احتمالا با شنیدن نام “چهل گیاه” به این نکته فکر کنید که این عسل از 40 گیاه مختلف تهیه می‌شود اما در حقیقت اینطور نیست. وجود چند نوع گیاه پرخاصیت مانند قنقال، خارمریم، گل بنفشه، آویشن، گل گاو زبان، ختمی، گون و بسیاری از گیاهان قابل توجه در این نوع عسل، باعث افزایش خاصیت آن شده است. درمان بیماری‌های معده، بهبود دستگاه تنفسی، تقویت اعصاب، بهبود دستگاه ادراری و بهبود گردش خون از خواص مشهود عسل طبیعی چهل گیاه می‌باشند.

عسل آویشن

عسل آویشن

 

عسل آویشن

از انواع عسل‌هایی که تک گل دارند می‌توان به عسل آویشن اشاره کرد. بو، رایحه و طعم آویشن در این نوع عسل، کاملا مشهود است. به همین دلیل خاصیت عفونت زدایی فراوانی دارد. در بسیاری از شربت‌های گیاهیِ دارویی از خاصیت این نوع عسل نیز، بهره‌های زیادی برده می‌شود. به عنوان مثال در شربت اکسپکتورانت که برای درمان سرفه‌های آزاردهنده تجویز می‌شود، یکی از ترکیبات موثر، عسل آویشن است.

 

نکته‌های مهم در ارتباط با مصرف عسل

بسیاری از افراد بدن حساس و واکنش دهنده به آلرژی دارند. متخصصان تغذیه به این افراد پیشنهاد می‌کنند تا در هنگام مصرف عسل گون اصل به این نکته توجه کافی داشته باشند. البته این امر تنها توسط پزشکان متخصص در این حوزه تشخیص داده می‌شود. برای اینکه مشکلاتی در این زمینه برای شما به وجود نیاید بهتر است بعد از مشورت با پزشک معالج در این باره، در صورت عدم واکنش به عسل، از خاصیت پُرفایده آن نهایت استفاده را نمایید.

 

کلام آخر

عسل گون اصل از شهد گیاه گون تولید شده است. اگر مایل به تهیه یک عسل با طبع گرم هستید، عسل گون پیشنهاد مناسبی برایتان خواهد بود. افرادِ بزرگسال می‌توانند روزانه 2 قاشق از این عسل استفاده کرده و خاصیت مفید آن را به بدن خود برسانند. کودکان نیز با مصرف یک قاشق از عسل گون اصل، از انواع بیماری‌ها در امان خواهند بود. توصیه می‌شود به کودکان زیر 2 سال عسل ندهید چرا که بچه‌ها در این سن، به نیش زنبور، حساسیت نشان می‌دهند.

جدیدترین مطالب