بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

پماد برای کهیر و خارش موجود در داروخانه ها را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد اگر به دنبال بهترین پماد برای کهیر و خارش هستید در اینجا پماد موضعی برای درمان کهیر و بهترین پماد برای رفع خارش کهیر معرفی می گردد.

 

بهترین پماد برای کهیر

پماد برای کهیر و خارش تعدادشان زیاد است و سایت سماتک در اینجا بهترین پماد برای کهیر و خارش را برای شما معرفی می کند برای رفع خارش کهیر می‌توان از داروهای خانگی و پماد برای درمان کهیر و خارش بهره گرفت. عدم استحمام با آب داغ، مرطوب نگه‌داشتن پوست، استفاده از صابون‌های ملایم، استفاده از دستگاه بخور، استفاده از کمپرس سرد و عدم استفاده از لباس‌های تنگ که باعث ایجاد اصطکاک بر روی پوست می‌شوند، همگی می‌توانند به روند بهبودی کمک کرده و دوره درمان را کوتاه‌تر کنند. برای سرعت بخشیدن به درمان و رفع خارش کهیر می‌توان از داروهای خوراکی (کورتیکواستروئیدها) یا موضعی خاصی که در این زمینه توسط پزشک تجویز می‌شود، استفاده کرد. در ادامه با برخی از انواع بهترین پماد برای کهیر و خارش آشنا می‌شویم.

دلیل ایجاد کهیر برای هر فرد ممکن است متفاوت از شخص دیگری باشد. حساسیت غذایی یا دارویی مهمترین علت بروز کهیر در بدن است. کهیر و خارش می‌تواند همراه با تنگی نفس، تغییر صدا، ورم لب‌ها، سرگیجه، تهوع، استفراغ، دل درد، اسهال، تپش قلب، درد قفسه سینه و … باشد. بهترین راه برای پیشگیری از بروز کهیر پوستی، شناسایی محرک‌های کهیر است. شاید شناسایی عوامل ایجادکننده کهیر کمی سخت باشد اما به طور کلی با داشتن یک رژیم غذایی سالم، ورزش، خواب کافی و دوری از استرس می‌توان بدن را تقویت کرده و از بروز بیماری‌هایی نظیر کهیر پیشگیری کرد. کهیر یک واکنش حساسیتی است که در پوست رخ می‌دهد و سبب ایجاد برآمدگی‌های قرمز یا سفید رنگی می‌شود که اغلب با خارش‌های کلافه‌کننده همراه‌اند. این عارضه معمولا روند بهبودی طولانی و آزاردهنده‌ای به دنبال دارد. در ادامه با پماد موضعی برای درمان کهیر آشنا خواهید شد.

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

پماد موضعی برای درمان کهیر

پماد منتول (Menthol) یکی از بهترین پماد موضعی برای درمان کهیر و خارش پوستی است و از روغن نعنا استخراج می‌شود و به عنوان چاشنی و ماده معطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتول پماد موضعی برای درمان کهیر به عنوان پماد رفع خارش کهیر می‌تواند مورد استفاده واقع شود. از اثرات ضد خارش پماد موضعی منتول برای درمان کهیر پوستی استفاده می‌شود. پماد رفع کهیر منتول در تسکین سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی و احساس آرامش بسیار مؤثر است. علاوه بر این منتول، پماد موضعی برای درمان کهیر را می‌توان همراه با داروی آنتی‌هیستامین به عنوان بهترین پماد برای کهیر و خارش، به منظور تسکین خارش ناشی از کهیر استفاده کرد.

برای تسکین خارش ناشی از کهیر قبل از اینکه پماد رفع خارش کهیر منتول را بر روی پوست آسیب دیده قرار دهید محل را به خوبی شستشو داده و خشک کنید سپس یک لایه نازک از پماد موضعی برای درمان کهیر را روی آن قرار داده و به آرامی مالش دهید تا جذب پوست شود. در صورت مصرف صحیح و به اندازه پماد منتول ضد خارش کهیر عارضه جانبی خاصی به دنبال ندارد.

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

پماد برای رفع خارش کهیر

بهترین پماد برای رفع خارش کهیر چیست؟ پماد بتامتازون (Betamethasone) برای رفع خارش کهیر داروی مناسبی است بتامتازون بهترین پماد برای رفع خارش کهیر است که با سرکوب‌کردن سیستم ایمنی می‌تواند برای درمان برخی مشکلات پوستی مثل کهیر یا اگزما مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از پماد بتامتازون برای رفع خارش کهیر علائم بیماری را تا بهبودی کامل، کاهش می‌دهد. به طور معمول بزرگسالان یک تا سه مرتبه در روز و کودکان نیز یک مرتبه در روز از پماد برای رفع خارش کهیر استفاده می‌کنند. پماد درمان خارش کهیر به اشکال مختلف دیگری همچون آمپول، قطره و لوسیون هم موجود است. از پماد بتامتازون برای رفع خارش کهیر پوستی و برای رفع انواع ناراحتی‌ها و التهابات پوستی مثل پسوریازیس (یک بیماری پوستی که در برخی از نقاط بدن تکه‌های قرمز رنگ بر جای می‌گذارد)، اگزما (نوعی بیماری پوستی که باعث می‌شود پوست خشک شده و خارش داشته باشد)، خارش، خشکی، قرمزی و… استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که پماد بتامتازون یک درمان برای کهیر نیست، اما برای تسکین علائم کهیر پوستی کمک خواهد کرد. اشکال دیگر این دارو شامل آمپول، قطره و لوسیون می‌باشد.

 

قبل از اینکه پماد برای رفع خارش کهیر را بر روی پوست آسیب دیده قرار دهید محل را به خوبی شستشو داده و خشک کنید سپس یک لایه نازک از پماد بتامتازون  برای رفع خارش کهیر را روی آن قرار داده و به آرامی مالش دهید تا جذب پوست شود. از آنجاییکه کودکان نسبت به عوارض پماد برای رفع خارش کهیر مقاومت کمتری دارند؛ توصیه می‌شود هیچگاه خودسرانه از پماد بتامتازون برای رفع خارش کهیر پوستی فرزند کوچکتان (حتی در صورت مشابه بودن علائم بیماری با کودکی دیگر) استفاده نکنید.
مقدار و نحوه مصرف پماد بتامتازون برای رفع خارش کهیر بر حسب نوع التهاب و ناراحتی پوستی در افراد مختلف متفاوت است. معمولا بزرگسالان یک تا سه مرتبه در روز و کودکان نیز یک مرتبه در روز از پماد برای کهیر و خارش استفاده می‌کنند.

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

عوارض پماد موضعی برای درمان کهیر

واکنش‌های پوستی مثل سوزش، قرمزی و خارش، بی‌حسی، تحریک‌شدن پوست، تاول، آتروفی (تحلیل رفتن) پوست، رشد موی زائد و آکنه (در صورت مصرف نامتعادل و طولانی مدت) از عوارض مصرف پماد موضعی برای درمان کهیر است.

مصرف کم و یا متوسط این دارو در کوتاه مدت عوارضی ندارد.
مصرف پماد بتامتازون برای رفع خارش کهیر در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است اما برای مصرف انواع دیگر داروی بتامتازون حتما با پزشک خود مشورت کنید.
در صورت بروز حساسیت از ادامه مصرف پماد موضعی برای درمان کهیر صرف نظر کنید.
هرگز پماد مخصوص کهیر را به شخص دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
دارو را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک، مصرف نکنید.
چنانچه دچار عفونت پوستی هستید به طور خودسرانه از پماد موضعی بتامتازون برای درمان کهیر استفاده نکرده و قبل از مصرف پزشک را مطلع کنید.
از وارد شدن این دارو به نقاط حساس بدن مثل چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید.
علایم بیماری پوستی شما معمولا بعد از دو هفته درمان با این دارو باید بهبود پیدا کند. چنانچه این بهبودی حاصل نشد به پزشک مراجعه کنید.
پس از استفاده از پماد کهیر و خارش، پوست را نپوشانید.
اگر از پماد بتامتازون در ناحیه پوشک بچه استفاده می‌کنید، از پوشک تنگ یا شلوار پلاستیکی استفاده نکنید. این کار باعث افزایش عوارض جانبی دارو می‌شود.
بدون مشورت کردن با دکتر خود، سایر محصولات پوستی را در ناحیه تحت درمان قرار ندهید.

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

بهترین پماد برای درمان کهیر

پماد کلوبتازول بهترین پماد برای درمان کهیر است که سبب کاهش التهاب پوستی پسوریازیس و رفع مشکلات پوستی کاربرد دارد. پماد کلوبتازول برای درمان کهیر پوستی منجر به تحریک آنزیم های لازم جهت کاهش این التهابات خواهد شد. پماد کلوبتازول برای درمان کوتاه مدت خارش ناشی از کهیر و ضایعات پوستی پسوریازیس و التهابات آن مصرف میشود. بهترین پماد برای درمان کهیر باید در دمای پایین تر از سی درجه سانتی گراد نگهداری شود و از یخ زدگی این پماد جلوگیری گردد و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.در این مقاله اطلاعات دارویی پماد کلوبتازول، بهترین پماد برای درمان کهیر را مطالعه نمودید و با کاربرها و عوارض جانبی این پماد آشنا شدید. پماد کلوبتازول در گروه I کورتیکواستروئیدهای با قدرت اثر خیلی زیاد قرار دارد و معمولا برای درمان پسوریازیس و یا بیماری درماتوز حاد که به دیگر کورتیکواستروئیدهای با قدرت اثر کمتر پاسخ نداده اند، استفاده می شود. طبق گزارشات بدست امده پماد کلوبتازول برای درمان کوتاه مدت سوختگی های خفیف، خارش بدن و التهاب پوستی ناشی از نیش حشرات، اگزما، درماتیت سبوره ای، درماتیت آنوپیک، درماتیت تماسی، درماتوز التهابی و پسوریازیس و کهیر مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

در صورتی که تحریکات پوستی و التهاب ناحیه استعمال پماد بهبود نیافت و بدتر شد، استفاده بهترین پماد برای درمان کهیر باید قطع شود. مصرف پماد کلوبتازول برای درمان کهیر در کودکان به دلیل جذب سیستمیک آن ممکن است باعث ضعیف شدن هیپوتالاموس، غده فوق کلیوی و هیپوفیز گردد. در صورت استفاده پماد ضد کهیر کلوبتازول و دیدن علائم عفونت در آن نقطه، با مشورت پزشک معالج باید یک آنتی بیوتیک نیز مصرف شود. مصرف طولانی مدت پماد موضعی کلوبتازول و استفاده آن روی سطح وسیعی از بدن و پانسمان ناحیه استعمال، جذب سیستمیک این دارو را افزایش می دهد.

 

درباره مقدار مصرف پماد کلوبتازول باید گفت این پماد در بزرگسالان دو تا سه بار در روز و به صورت موضعی می باشد. مصرف این پماد در کودکان کمتر از ۱۲ سال توصیه نمی شود. مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی فقط با توصیه پزشک مورد مصرف قرار می گیرد.

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

عوارض جانبی پماد موضعی کلوبتازول برای درمان کهیر عبارتند از :

از عوارض جانبی پماد کلوبتازول کاهش پتاسیم خون، افزایش وزن بدن، پوکی استخوان، افزایش گلوکز خون، توقف رشد در کودکان است.آتروفی عضله هم از دیگر عوارض پماد کلوبتازول می باشد. درمان شکم درد با داروهای گیاهی جدید چگونه است ؟ از دیگر عوارض پماد کلوبتازول میتوان به تهوع، تنگی نفس، خستگی، درد مفصل، درد عضله، تب، سر گیجه، از حال رفتن، بی اشتهایی، کاهش گلوکز خون اشاره کرد.خارش، سوزش، خشکی، تحریک، پرمویی، فولیکولیت، درماتیت اطراف دهان، عفونت ثانوی، بثورات شبه آکنه، آتروفی، درماتیت تماسی آلرژیک، ایجاد خطوط ارغوانی مایل به قرمز هم از عارضه های دیگر این پماد است .

 

از سایر عوارض پماد کلوبتازول میتوان به بی خوابی، احساس خوشی، سر درد، تغییرات روانی، بی قراری، عصبانیت، رفتار سایکوتیک ،افزایش فشار خون، نارسایی احتقانی قلب ، برفک دهان، گلوکوم، آب مروارید ، افزایش اشتها، تحریک، زخم گوارشی ، افزایش استعداد ابتلا به عفونت و سرکوب سیستم ایمنی اشاره کرد.اگر این عارضه ها را دیدی مصرف پماد را قطع کنید و با پزشک مشورت کنید.

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

جذب: مقدار جذب پماد كلوبتازول به قدرت اثر فرآورده، مقدار به كار رفته و وضعیت پوست موضع بستگی دارد. حدود جذب پماد كلوبتازول از یك درصد در نواحی دارای لایه شاخی ضخیم پوست (كف دست، كف پا، آرنج و زانو) تا 36 درصد در نواحی دارای لایه شاخی نازك (صورت، پلك‌ها و اعضای تناسلی) است. در نواحی آسیب ‌دیده پوست، التهاب یا پانسمان بسته جذب دارو افزایش می‌یابد. استروئیدهای موضعی، بخصوص از طریق مخاط دهان، تا حدی جذب سیستمیك دارند.

 

پخش: بعد از مصرف موضعی، پماد كلوبتازول در سرتاسر موضع پخش می‌شود. مقدار دارویی كه جذب دستگاه گردش خون شود ، به سرعت از خون برداشته شده به داخل عضلات، كبد، پوست، روده‌ها و كلیه‌ها پخش می‌شود.

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

متابولیسم: بعد از مصرف موضعی، پماد كلوبتازول عمدتاً در پوست متابولیزه می‌شود. مقدار كمی از داروی جذب شده به داخل گردش خون سیستمیك ، در كبد به تركیبات غیرفعال متابولیزه می‌شود.

 

دفع: متابولیت‌های غیرفعال عمدتاً به صورت گلوكورونیدها ، سولفات‌ها و همچنین به صورت محصولات غیركونژوگه، از طریق كلیه‌ها دفع می‌شوند. مقدار كمی از متابولیت‌ها از طریق مدفوع دفع می‌شود.

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

پماد برای کهیر پوستی

پماد لیدوکائین یکی از بهترین پماد برای کهیر پوستی است که برای درمان خارش کهیر استفاده می شود. پماد برای کهیر پوستی بی حسی موضعی است. باید قبل از استفاده از دارو بروشور آن را بخوانید و هرگونه مشکلی داشتید از دکتر یا داروساز بپرسید . قبل از استفاده از پماد برای کهیر پوستی دستهای خود را خوب بشوئید. دارو را در اطراف چشم نمالید و لایه نازکی از آن را بر روی پوست آسیب دیده بمالید سپس دستها را بشوئید دارو ممکن است سوزش خفیفی ایجاد کند اگر عوارض جانبی ایجاد کند به پزشک مراجعه کنید پماد لیدوکائین برای رفع خارش کهیر در درمان دردهای موضعی مانند سوختگی ، گزش حشرات و هموروئیداستفاده می شود .

بهترین پماد برای کهیر و خارش | پماد موضعی برای درمان کهیر

پماد ضد کهیر لیدوکائین عوارض گوناگونی در کنار فایده هایش دارد . عوارض پماد برای کهیر پوستی لیدوکائین ناشی از مقدار زیاد مصرف ، کاهش تحمل بیمار، همچنین غلظ زیاد پلاسمایی ناشی از ورود ناخواسته دارو به رگ و همچنین ناسازگاری فرد یا حساسیت مفرط می‌باشد. واکنش‌های سیستمیک با مصرف لیدوکائین به سرعت یا با تأخیر و تا 30 دقیقه پس از تجویز دارو بروز خواهد کرد . عوارض سیستمتیک پماد لیدوکائین شامل گیجی ، تضعیف تنفسی ، تشنج ، افت فشارخون و برادی کاردی می باشد. عوارض با شیوع کم در مصرف موضعی شامل سوزش ، گزش ، ورم یا حساسیت پوست به لمس، خارش و کهیر خواهد بود .

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب