آشنایی با خدمات دکوراسیون داخلی شهام دیزاین

آشنایی با خدمات دکوراسیون داخلی شهام دیزاین

پارکت لمینت

استفاده از خدمات پارکت لمینت یکی از راه ها برای داشتن کف منزل بسیار زیبا و با کاربری مناسب است. تغییر دکوراسیون از نکاتی است که همیشه مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین نصب یک کفپوش جدید بر روی زمین می تواند در خانه ی شما تغییر چشم گیری را ایجاد نماید. گاهی با نصب یک پارکت لمینت ساده چنان فضای خانه تغییر می کند که حتی فضا قابل تشخیص نیست. بنابراین اگر تصمیم گرفته باشید کمی از سرمایه ی خود را صرف تغییر این نما بکنید آن چنان تصمیم پشیمان کننده ای نخواهد بود.

آشنایی با خدمات دکوراسیون داخلی شهام دیزاین

جنس ماده مورد استفاده در پارکت لمینت

انواع پارکت لمینت معمولا از جنس چوب و یا از مواد دیگری که مبنای و پایه آن چوب است ساخته می شود. در واقع لمینت یا کف پوش لمینت که امروزه از تقاضای بالایی برخوردار است نسل جدیدی از همین پارکت های شناور هستند. لمینت ها نوع کلاسیک این پارکت می باشند. ضخامت پارکت های شناور حدود ۲٫۵ میلی متر ۶ میلی متر است و از لایه دکور یا تزئینی و یک لایه ی نهایی محافظ تشکیل می گردد که لایه نهایی از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که از لکه های دائمی و خراشیده شدن جلوگیری می کند.

 

دیوارپوش پی وی سی چیست؟

امروزه کاربرد دیوارپوشهای پی وی سی رو به افزایش می باشد تا جایی که یکی از بهترین مصالح برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و معماری داخلی می باشد, تنوع رنگی و طرح های زیبا از ویژگیهای این محصولات می باشد, بدلیل دارا بودن ساختار پی وی سی در برابر رطوبت مقاوم بوده, برخی از مدلهای تولیدی کانکس طرحهای داخلی کانکس و پیش ساخته آن با اجرای اجرای دیوارپوش پی وی سی  می باشد که در طرح های متنوع و زیبا می باشد .بخصوص برای تهیه کانکس جهت مناطق شرجی کانکسهای با نما داخل از دیوارپوش پی وی سی هم مناسب , هم مقرون بصرفه و زیبا می باشد.

 

دیوارپوش پی وی سی در چند مدل می باشد , مدلهای ساده , مدلهای روکشدار, مدلهای چاپی تمامی دیوارپوشهای پی وی سی با ضخامت حدود یک سانتیمتر و یک رویه آن که طرح و نما دیوارپوش بوده  و زیره ( پشت) دیوارپوش برای قرار گرفتن روی سطح دیوار( محل اجر) می باشد همچنین بین زیره دیوارپوشها و رویه اصلی شبکه ای بصورت خانه های توخالی قرار گرفته ( که به میزان کمی نقش عایق صوتی را هم دارد.

آشنایی با خدمات دکوراسیون داخلی شهام دیزاین

ویژگی دیوار پوش های پی وی سی

از دیوار پوش های پی وی سی می توان بعد از مراحل سفت کاری ساختمان استفاده کرد و دیگر نیازی به تعمیر و سایر هزینه های جانبی برای پوشاندن دیوارها نیست.این دیوار پوش ها ضد باکتری و ضد حشره هستند. بنابراین پشت آن ها هیچ حشره ای نمی تواند زندگی کند.

 

قابل شستشو با انواع مواد شوینده غیر اسیدی

دیوار پوش pvc در برابر سرما و گرما عایق است و اجازه نمی دهد این انرژی ها اتلاف شوند.

انعطاف پذیری بالایی دارند.

در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.

در پشت دیوار پوش فضای کافی برای عبور سیم کشی های برق وجود دارد.

قابلیت رنگ آمیزی دارند.

عایق صوت به حساب می آیند.

در برابر رطوبت از دیوار محافظت می کنند و در واقع عایق رطوبت نیز هستند.

آشنایی با خدمات دکوراسیون داخلی شهام دیزاین

دیوارپوش ام دی اف(MDF)

دیوار پوش ام دی اف از جنس نوعی چوب فشرده میباشد که دارای روکش هایی مقاوم است. همانطور که در بالاتر اشاره شد پانل پی وی سی راه کاری مناسب برای پوشش راه پله به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ضربه های محکم نمیباشد اما دیوارپوش ام دی اف بسیار مقاوم بوده و شما میتوانید با خیال راحت از این محصول در تمامی مقاطع استفاده نمایید و این اطمینان را داشته باشید که با ضربه های محکم و مستقیم و همچنین اجسام تیز مقاومت لازم را دارا میباشد.

 

و اما نکته ای که در اینجا باید متذکر شد، عدم مقاومت این متریال در برابر رطوبت و آب میباشد و این نیز به دلیل چوبی بودن این محصول است که میتواند ما را در مورد استفاده از این نوع دیوار پوش در مناطق مرطوب منصرف نماید.

 

از مزایای دیگر این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– مقاوم در برابر مایعات و شست‌وشو

– تنوع بالا در طرح و رنگ

– قیمت مناسب

– مقاوم در برابر ضربه و ساییدگی

– عایق در برابر حرارت، برودت و صدا

 

 استفاده از کناف در ساختمان

استفاده از کناف ، بسیار گسترده شده است. به طوری که امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان ، از این سیستم فوق العاده در ساختمان های خود استفاده می کنند. گاهی اوقات ، عوامل مختلفی چون عدم استفاده از نوار درزگیر و یا استفاده از مصالح ساختمانی نا مرغوب ، باعث می شود که به کناف آسیبی وارد شود و ترک بخورد.این موضوع باعث شده است که کاربران زیادی به خرید این سیستم شک کنند. اما باید بدانند که علت اصلی ترک خوردن سیستم کناف آن ها ، استفاده از مصالح ساختمانی نا مرغوب ، عدم به کار گیری یک متخصص برای نصب و اجرا ، حوادثی چون زلزله و یا استفاده نکردن از نوار درزگیری است که در بالا به طور کامل به آن ها پرداخته شد.

 

یکی از انواع سقف های کاذب پر طرفدار که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اجرای سقف کاذب در شهام دیزاین  کناف است. در معماری جدید سقف های کاذب کاربرد زیادی دارند زیرا علاوه بر این که موجب پوشاندن تاسیسات می شوند، ویژگی های دیگری نظیر مدت زمان اجرای کم، اکوستیک بودن و ضد حریق بودن را دارند. سقف کاذب کناف قابل استفاده در قسمت های مختلف هر ساختمان مثل اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و … می باشد.

 

استاندارد سقف کناف در تیپ B

از این نوع سقف کاذب تیپ B در مواردی که نیاز به سرعت اجرایی زیادی است استفاده میشود. از تیپ B در موارد ذیل استفاده میشود:

 

– مساحت فضای سقف کمتر از پنجاه متر باشد.

– دهانه سقف حداکثر چهار متر باشد.

– در ایجاد سقف کنافی ارزان با سرعت اجرای بالا

– در سقف هایی که ارتفاع تاسیسات کمتر از چهل و پنج سانتی متر باشد.

 

استاندارد سقف کناف برای تیپ A

برای ایجاد سقف کاذب از نوع کناف باید مقاومت سقف برای نصب آویز مشخص شود. در مرحله اول، سازه تراز نبشی، در تراز گچی تحتانی با استفاده از تراز لیزری در ارتفاع تعیین شده نصب میشود. در مرحله بعدی سازه های آویز از یک طرف به سقف به وسیله میخ و آهن نصب میشود. سازه آویز از طرف دیگر به سازه باربر وصل میشود. فاصله استاندارد برای آویز سقف کاذب از جنس کناف بر طبق جدول بارگذاری سقف انتخاب میشود.

 

اندازه استاندارد سقف کناف

اندازه و ابعاد سقف کاذب از جنس کناف برطبق سفارش مشتری تعیین میشوند. برای سقف کاذب کنافی مشبک استاندارد ابعاد آن ۶۰ در ۶۰ می باشد. میزان ابعاد سقف کنافی مشبک را میتوان تا ۱۰۰ سانتی متر اضافه نمود. ضخامت استاندارد برای طلق سقف کناف ۳ الی ۶ میلی متر است. ضخامت توسط کارشناسان نصب سقف کاذب تعیین میشود. استاندارد تعیین شده برای فاصله بین سقف اصلی با سقف کاذب کنافی پنجاه تا ۱۰۰ سانتی متر تعیین شده است.

 

در بعضی موارد تاسیسات مکانیکی یا برقی در سقف باعث میشود که فاصله بین سقف اصلی با سقف کاذب بیشتر از صد سانتی متر باشد. مواردی که فاصله بین سقف اصلی و سقف کنافی بیشتر از ۱۰۰ سانتی متر است مواقعی است که از سقف کناف در پارکینگ ، اماکن تجاری و اداری استفاده میشود. طول استاندارد برای صفحات کناف ۲,۴ متر، ۲.۵ متر و ۳ متر است. هر کدام از این صفحات دارای کاربرد خاصی هستند.

 

اگر قصد دارید که سیستم کناف را در خانه خود اجرا کنید و به کمک یک تیم حرفه ای و خبره نیاز دارید، ما به شما شرکت شهام دیزاین را معرفی می کنیم.

 

برای کسب مشاوره با کارشناسان شهام دیزاین در ارتباط باشید:

66125971  – 021

88528044  – 021

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب