گریه حیوانات در زمان ناراحتی + تصاویر

گریه حیوانات در زمان ناراحتی + تصاویر

گریه حیوانات در زمان ناراحتی

وقتی ما ناراحت می شویم گریه می نماییم حیوانات هم وقتی غمگین هستند گریه می کنند در یک بررسی محققان انجام داده اند حیوانات در هنگام غصه دار شدن اشک می ریزند نوعی گربه در دنیا وجود دارد که مثل بچه انسان شروع به گریه کردن می کند این بسیار جالب می باشد که چرا حیوانت هم گریه می کنند مگر حیوانات هم درک دارند که بتوانند گریه نمایند  در ادامه جزئیات بیشتر و تصاویر گریه حیوانات در زمان ناراحتی را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

بر اساس یک آمار سالانه ۳۰۰۰ فیل در هند به زنجیر کشیده می شوند و مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. بسیاری از فیل ها در کودکی از مادرانشان ربوده می شوند تا برای گدایی کردن و یا کار در معابد آموزش ببینند.

راجو فیل معروف هندی یکی از آنها بود. او نزدیک به پنجاه سال در بدترین شرایط در زنجیرهای آهنی گرفتار شده بود و زمانی که آزاد شد، اشک ریخت. اشک های راجو فیل هندی قلب میلیون ها انسان را تسخیر کرد و این پرسش را به وجود آورد که آیا گریه حیوانات حقیقت دارد؟!

 

کارشناسان می گویند، برخی از انواع حیوانات مانند فرزندان انسان ها گریه می کنند. گریه های راجو، فیل از بند رها شده تحیر و شادی او را منعکس می کرد. گروهی که راجو را از زنجیرهای آهنی نجات دادند ریزش اشک را روی صورت او به وضوح دیدند.

 

بوجا پاینبال از گروه ( Wildlife SOS ) که در انتقال راجو به یک مکان امن نقش داشت می گوید: ما با قلبهایمان احساس کردیم که او معنای آزادی اش را درک کرده و می فهمد.

گریه حیوانات در زمان ناراحتی + تصاویر

اشک های یک فیل مانند یک انسان برای بیان حزن و اندوه است. بنا به گفته ی آقای مارک بکاف رفتارشناس حیوانات بعضی از پستانداران به دلیل از دست دادن وسایل ارتباطی و زندگی راحت گریه می کنند. گریه بچه فیل ها و نوزادان انسان بیش از آنکه از اندوه باشد از خستگی است.

 

این رفتارشناس حیوانات می گوید پژوهش ها ثابت کرده اند که مرغ ها، موش ها و موش های صحرایی هم نشانه هایی از همدردی و تعاطف با احساس درد دیگری را از خود نشان داده اند که این پدیده خیلی پیچیده است. اما در مورد گریه کردن، حیوانات طبیعتا اجتماعی هستند، آناتومی چشم آنها شبیه انسان است و ساختار مغزیشان به احساسات می پردازد.

 

اندوه سگ ها در صدایشان آشکار می شود

گریه حیوانات در زمان ناراحتی + تصاویر

سگ ها نسبت به سایر حیوانات اجتماعی ترند. اما دانشمندان گریه ی آنها با ریزش اشک را ثابت نکرده اند. «براین هیر» استادیار انسان شناسی تکاملی در دانشگاه دوک می گوید: سگ ها و برخی از حیوانات رنج «دیگری» را می فهمند و از آن ناراحت می شوند.

 

بنا به گزارش سایت Dognition ، هفتاد درصد افرادی که سگ نگهداری می کردند مدعی بودند که سگ هایشان نشانه ای از اندوه کم تا زیاد را در هنگام جدایی از خود نشان داده اند.

احساس سگ ها در صدایشان آشکار می شود و به صورت ناله و غرو لندهای اندوهناکانه و غمگین بروز می یابد. آنها با صدایشان می گویند که خسته، تنها و یا اندوهگین هستند. این گزارش می افزاید که سگ ها با انسان هایی که گریه می کنند همدردی می کنند زیرا آنها قادر به درک رنج دیگران هستند‌.

 

خنده ی شامپانزه ها

ویریجینا مول نویسنده و کارشناس طبیعت می گوید تا همین چند وقت پیش همه فکر می کردند که انسان تنها موجود خندان است. اما نتایج پژوهش ها نشان می دهد که موش ها، سگ ها و شامپانزه ها هم می توانند بخندند. خندیدن و خندان بودن احساس جمعی در همه پستانداران است.

 

وقتی خنده جزو ویژگی پستانداران است پس چرا اندوه و گریه را نتوان برای آنها ثابت کرد‌؟!

 

منبع:tabnakbato.ir

جدیدترین مطالب