شایعات تا چه حدی در قیمت ارز دیجیتال تاثیر گذارند؟

شایعات تا چه حدی در قیمت ارز دیجیتال تاثیر گذارند؟

هرگاه اسم شایعه را می‌شنویم این عبارات در ذهنمان شکل می‌گیرد: بازیگران، ورزشکاران، خواننده‌ها، روزنامه، مجله‌های زرد، اینستاگرام، تایید، تکذیب و غیره. فقط همین؟ در واقع خیر. بگذارید ببینیم جناب دهخدا در لغت‌نامه خود شایعه را چگونه معنی می‌کنند: «خبری که فاش شود ولی صحت و نادرستی آن معلوم نباشد. – خبرهای بی‌اصل و نادرست». شایعه فقط اخبار و حواشی ایجاد شده درباره زندگی شخصی افراد سرشناس نیست. بلکه می‌تواند درباره موضوعات دیگری نیز پراکنی شود. مثلاً، دارایی‌های موجود در لیست قیمت ارز دیجیتال یعنی بیت‌کوین، اتریوم، تتر و غیره.

 

بنابراین بیایید ببینیم شایعات چگونه روی قیمت ارز دیجیتال تاثیرگذارند.

 

در سال‌های گذشته قیمت لحظه ای ارز دیجیتال، رمزارزهایی که در جدول قیمت ارز دیجیتال هستند و در کل بازار ارزهای دیجیتال بیش از هر چیز دیگری نسبت به اخبار و صد البته شایعات واکنش نشان داده‌اند.

 

زیرا بازار کریپتوکارنسی بازاری است که توسط انبوه مردم اداره می‌شود و هیچ مرکزی برای کنترل آن وجود ندارد. از طرفی، بسیار از افراد حاضر در بازار، به ویژه گروه‌هایی که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ وارد بازار شدند معامله‌گرانی حرفه‌ای نیستند و فقط به طمع سود به این بازار هجوم آورده‌اند. همچنین، تعداد نویسندگانی که در رسانه‌های مختلف درباره بازار ارزهای دیجیتال و موضوعات مالی مطلب می‌نویسند با رشد سایت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال رشد بسیار چشمگیری کرده‌است. اما نویسندگان جدید نیز روزنامه‌نگارانی حرفه‌ای یا محققانی کارکشته در زمینه ارزهای دیجیتال نیستند. آن‌ها اکثرا افرادی هستند که شغل‌شان وبلاگ‌نویسی بوده و درباره هر موضوعی که از آنها درخواست شود، واژه تایپ می‌کنند. از همه بدتر، صفحات زرد در فضای مجازی بیشترین شایعه را درباره بازار پراکنده می‌کنند. از آنجایی یک شخص برای اینکه بتواند در بازار ثبت‌نام کند فقط کافی‌ست که وجود خارجی داشته باشد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت افرادی انبوه این بازار را تشکیل دهند که معامله‌گرانی قهار و کارآزموده با مدارج علمی مرتبط به علوم مالی باشند یا اینکه دوره‌های کارآموزی را در وال‌استریت گذرانده باشند.

 

بنابراین، شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال بسیار متزلزل است و کافیست که یک شایعه، یک خبر جعلی، یک پست وبلاگی نوشته‌شده توسط افراد نامتخصص، یک توییت یا حتی یک استوری در شبکه‌های مجازی همه‌گیر (Viral) شود تا شاخص با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت از ترس به طمع یا از طمع به ترس منتقل شود و در نتیجه، لیست قیمت ارز دیجیتال شدیداً تکان بخورد.

 

اینگونه است که بازار ارزهای دیجیتال را بسیار نوسانی می‌دانند. نوسانی که بازار ارز دیجیتال را به بهشتی برای نوسان‌گیران و جهنمی برای طمّاعان یا ترسوها تبدیل می‌کند. بیایید ببینیم برندگان و بازندگان چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید درباره ایلان ماسک یا وارن بافت نیست. هیچ ابر انسانی وجود ندارد. این مطلب را یک معامله‌گر ایرانی برای شما نوشته‌است. بنابراین کسانی را توصیف خواهد کرد که ممکن است در صف نانوایی یکی از آن‌ها را ببینید. شاید پسر عموتان یکی از آنها باشد. حتی شاید خود شما. در نهایت خواهیم فهمید که چرا به دسته نه چندان بزرگی از این افراد همواره گفته می‌شود «دمت گرم، واقعا داری می‌ترکونی» و به اکثریت نیز می‌گوییم: «تو از همون اول مال این حرفا نبودی».

تاثیر شایعات در لیست قیمت ارز دیجیتال

نوسان‌گیران حرفه‌ای، برنده بازی

یک نوسان‌گیر به خوبی موج سواری روی امواج قیمت را بلد است. تسلط او بر تحلیل تکنیکال (احتمالاً سبک پرایس‌اکشن) بیشتر از تسلطی است که بچه‌های کف پاریس روی زبان فرانسه دارند. احساسات خود را می‌شناسد و کنترل آن‌ها را در اختیار دارد. مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه را فول یاد گرفته است. به این آسانی‌ها به رسانه‌هایی که خبر پخش می‌کنند اعتماد نمی‌کند و اخبار مورد نیاز خود را از رسانه‌های معتبر دریافت می‌کند. سواد رسانه‌ای بالایی دارد و می‌داند که نباید به هر پستی رسید، آن را باور کند و بر اساس آن رفتار کند. در معاملات خود حدضرر تعیین می‌کند و همچنین قیمت لحظه ای ارز دیجیتال از صرافی ارز دیجیتال معتبر پیگیری می‌کند.

 

بازندگانی که پول خود را تقدیم برندگان می‌کنند

در طرف دیگر اما داستان کاملاً فرق دارد. بازندگان هیچ‌گاه نمی‌گویند به من «آموزش» بده؛ آنها فقط می‌پرسند «چی بخرم پول توش باشه»! نه تحلیل می‌دانند، نه ریسک را می‌شناسند و نه حتی آن قدری به احساسات خود تسلط دارند که پیش‌بینی کنند در صورت ضرر تا چه حدی حال‌شان بد خواهد شد. نمی‌دانند که اگر جدول قیمت ارز دیجیتال دارایی آن‌ها را در حال کاهش قیمت نشان دهد آیا به خود مسلط خواهند بود یا قندان را به وسط نمایش‌گر خواهند کوبید. بازندگان به هر خبری که به دست‌شان برسد اعتماد می‌کنند. از جمله شایعاتی که در صفحات زرد با فالوئرهای بالا منتشر می‌شود. آنها نه می‌دانند حدضرر چیست و نه می‌دانند اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال چقدر اهمیت دارد. آنها در یک صرافی‌های بی‌نام و نشانی ثبت‌نام می‌کنند که لحظه ممکن است یا مسدودشان کند یا مورد حمله سایبری قرار بگیرد و هیچ پشتیبانی‌ای هم از کاربران خود به عمل نمی‌آورد.

 

چگونه بازنده باشیم؟

برای بازنده بودن زحمت خاصی نیاز نیست بکشید. هر کاری که دسته دوم انجام می‌دهد را انجام دهید و بوممم! تبریک! شما به خوبی باختید.

 

کافیست‌ به جای اخبار موثقی که از رسانه‌های معتبر دریافت می‌کنید، به شایعاتی توجه کنید که بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دنبال سیگنال بگردید نه آموزش. ذهن ارزشمندتان را در طبق اخلاص تقدیم فضای مجازی کنید و هر آنچه را که در آن‌جا دیدید نه‌تنها باور کنید، بلکه بر اساس آن‌ها تصمیم به خرید یا فروش بگیرید. در نهایت، شما بازنده‌ای خواهید بود که تنها عایدی بازار برای شما حسرت، خشم و ناراحتی است و پول‌هایتان در جیب برندگان است.

 

چگونه برنده شویم؟

هر آنچه از رفتار برندگان در این مقاله خواندید تقلید کنید. آموزش‌ ندیده وارد بازار نشوید. با پولی وارد بازار شوید که اگر از دست‌تان رفت هیچ گزندی به زندگی روزانه شما وارد نشود. اگر چنین پولی ندارید، ابتدا آن را کسب کنید و با سرمایه زندگی خود وارد دنیای پر ریسک رمزارزها نشوید. نگران این نباشید که هزینه لازم برای آموزش دیدن را ندارید. منابع فارسی بسیار غنی و قدرتمندی به زبان فارسی وجود دارد که اگر مطالب همین منابع را بخوانید شش-هیچ از ۸۰ درصد افراد جلوتر خواهید بود.

 

saat24.news

جدیدترین مطالب