اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

بازیگران سریال آتش و باد

سریال آتش و باد شبکه ۳ سیما با نام اولیه جشن سربرون جدیدترین محصول صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که به کارگردانی مجتبی راعی در ژانر تاریخی عاشقانه، درام و اکشن برای ایام نوروز ۱۴۰۲ تدارک دیده شده است. در این مقاله شما را با اسامی بازیگران سریال آتش و باد آشنا خواهیم کرد و این سریال تارخی مربوط به دوره قاجار است که از مهر سال ۹۸ تصویر برداری آن در منطقه شهریار تهران کلید خورد و آخرین قسمت های آن هم در در شهرک غزالی ضبط شد.

 

سریال آتش و باد به تهیه کنندگی حسن نجاریان دریانی و نویسندگی منصور براهیمی و عبدالرسول گلبن با حضور بازیگران پیشکسوت تلویزیون روی آنتن شبکه سه سیما می رود و یکی از پر بازیگرترین مجموعه های تلویزیونی تاریخی می باشد. این سریال یکی از تولیدات پرطرفدار صداوسیما است که برای عید نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ پخش خواهد شد. این مجموعه تلویزیونی تاریخی در کوهستان های صعب العبور کشورمان و در میان عشایر خونگرم ایران تصویربرداری شده است.

 

سکانس های مختلف این مجموعه تلویزیونی در خانه های تاریخی همچون منزل قوام السلطنه و … تصویر برداری شده است و بخش هایی از آن هم در بازار قدیم شیراز ضبط شده است. همچنین لوکیشن های کوهستانی سریال در جاده امام زاده داوود ضبط شده است و به دلیل هوای سرد و برفی این منطقه، هنرمندان و عوامل سریال زحمات زیادی را متحمل شدند.

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

اسامی بازیگران سریال آتش و باد

سریال جشن سربرون که به آتش و باد تغییر نام پیدا کرده است شاهد حضور هنرمندان زیادی است که اسامی بازیگران سریال آتش و باد عبارتند از: محمود پاک نیت، لیلا اوتادی، حسین محجوب، نادر فلاح، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، بیوک میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نایل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی، رضا سیدی و … که در این سریال تاریخی عاشقانه نقش آفرینی کرده اند.

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

نقش های بازیگران سریال آتش و باد

ترکیب بازیگران سریال آتش و باد به دلیل حضور هنرمندان مطرح و سرشناس ایرانی بسیار جذاب می باشد و اگر عاشق سریال های تاریخی دوران قاجاریه هستید توصیه می کنیم حتما هر شب از تماشای آن لذت ببرید. مرحوم کریم اکبری مبارکه یکی از بازیگران این کار تلویزیونی بود که در حین تصویر برداری به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. نام نقش های بازیگران سریال آتش و باد عبارتند از:

 

محمود پاک نیت بازیگر نقش فتح الله خان

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

محمود پاک نیت بازیگر محبوب و مطرح تلویزیون در روز ۱۰ دی ۱۳۳۱ در شهرستان کازرون استان فارس چشم به جهان گشود. وی تا مقطع دیپلم تحصیل کرده و نخستین بار در سن ۱۷ سالگی وارد تئاتر شد و با سریال پس از باران به اوج شهرت رسید و طبق آخرین مصاحبه اش عاشق آشپزی و سفر کردن است. وی همسر مهوش صبر کن است و حاصل ازدواج شان دو فرزند پسر است. اخلاف این دو بازیگر با یکدیگر ۸ سال است و در سال ۱۳۷۶ نشانه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و هنر را اخذ کرد و امروز در کنار همسرش بعنوان یک زوج هنرمند وفادار روزگار می گذرانند. محمود پاک نیت بازیگر نقش فتح الله خان در سریال جشن سربرون (آتش و باد) است که این شب ها از شبکه سه سیما در حال پخش است.

 

حسین محبوب بازیگر نقش بهادر

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

حسین محجوب کارگردان و بازیگر ایرانی زاده مرداد ماه سال ۱۳۲۷ در رشت است و یکی از هنرمندان خوب و مطرح سینما و تلویزیون ایران می باشد که بازیگر نقش بهادر خان در سریال آتش و باد می باشد. این بازیگر پس از گرفتن مدرک دیپلم ادبیات به سرعت وارد عرصه تئاتر شد و نخستین بار در سال ۱۳۵۱ جلوی دوربین رفت. ایشان علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی هم مهارت دارد و تاکنون جوایز زیادی از جشنواره های فیلم و سریال دریافت کرده است.

 

لاله اسکندری در نقش بی بی کتا

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

لاله اسکندری بازیگر زن ایرانی متولد ۳۰ آذر ۱۳۵۴ در شهرستان تربت حیدریه استان خراسان چشم به جهان گشود. ایشان در رشته گرافیک تحصیل کرده است و فارغ التحصیل دانشگاه آزاد تهران می باشد. وی از ۲۴ سالگی وارد رشته بازیگری شد و در سن ۳۲ سالگی به ساسان فیروزی ازدواج کرده است. این بازیگر مطرح ایرانی در این مجموعه تلویزیونی نقش بی بی کتا را ایفاگر شده است و یک برادر و یک خواهر بزرگتر و یک خواهر و یک برادر کوچک تر از خودش دارد.

 

مریم موسویان بازیگر نقش جهان پسند

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

مریم موسویان متولد دهه هفتاد است و یکی از بازیگران جوان و خوب کشورمان محسوب می شود که به تازگی پا به عرصه بازیگری گذاشته است. این هنرمند فعالیت هنری خود را از طریق بازی در تئاتر آغاز کرد. از کارهای جدید و تصویری او می توان به سریال های آتش سرد و شاهرگ اشاره کرد و در این سریال هم نقش جهان پسند را ایفاگر شده است.

 

فرخ نعمتی در نقش مباشر خان

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

فرخ نعمتی زاده ۱ آذر ۱۳۳۰ در تهران یکی از بازیگران خوب و توانمند ایرانی است که در رشته مدیریت اقتصادی تا مقطع لیسانس تحصیل کرده است. خانواده پدری و مادری اش اهل شهرستان طالقان هستند و فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۵۸ وقتی ۲۸ ساله بود شروع کرد. ایشان برای اولین بار در سال ۱۳۶۲ با سریال نوروز نامه از قاب تلویزیون دیده شد و سال ۱۳۵۳ با همسر فعلی اش خانم سهیلا رضوی ازدواج کرد و ثمره ازدواج شان دو فرزند پسر می باشد.

 

صدرالدین حجازی بازیگر نقش شوکت خان

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

صدرالدین حجازی بازیگر زاده اصفهان متولد ۹ دی ۱۳۲۷ بوده و به نقش های منفی علاقه زیادی دارد. وی فارغ التحصیل رشته هنرهای دراماتیک از دانشگاه هنر می باشد. صدرالدین حجازی بازیگر نقش شوکت خان تاکنون دوبار ازدواج کرده است و حاصل ازدواج هایش ۴ فرزند است. یک دختر بنام یلدا و دو پسر از ازدواج اولش دارد و همچنین یک پسر از ازدواج دوم خود بنام پارسا دارد. این بازیگر محبوب ایرانی کار خود را در ابتدا با تئاتر شروع کرد و برای اولین بار در سال ۱۳۶۳ با بازی در سریال بهار تا بهار از قاب تلویزیون دیده شد. همسر فعلی ایشان سونیا شکیبا نویسنده است که از سال ۱۳۷۳ با یکدیگر ازدواج کرده اند.

 

کریم اکبری مبارکه در نقش آسد ممد

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

مرحوم کریم اکبری مبارکه بازیگر مرد سینمای ایران متولد ۱۶ خرداد ۱۳۳۲ زاده تهران بوده و در ۸ آبان ۱۳۹۹ به علت بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت. وی لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را اخذ کرد و علاقه زیادی به تعزیه خوانی داشت. همچنین ایشان در سال ۱۳۷۱ در سریال امام علی نقش ابن ملجم مرادی را بازی کرد که با همین کار شناخته شد. کریم اکبری مبارکه در نقش آسد ممد بازی کرده است و آخرین کار او در کارنامه هنری اش همین بود که به ثبت رسید.

 

نادر فلاح بازیگر نقش سرخو

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

نادر فلاح هنرمند تئاتر و تلویزیون ۱۴ شهریور ماه ۱۳۵۲ در شهر کرمان متولد شد و در این مجموعه تلویزیونی، نقش سرخو را ایفاگر شده است. وی فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه آزاد می باشد. او ۱۶ ساله بود که وارد عرصه تئاتر شد و نخستین بار در سال ۱۳۷۹ و در سن ۲۷ سالگی با سریال جای نزدیک آسمان جلوی دوربین رفت؛ همچنین اولین کار سینمایی ایشان، فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین بود که در سال ۱۳۸۴ پخش شد. این بازیگر دو فرزند دختر دارد و اطلاعاتی از همسر ایشان در دسترس نیست.

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

خلاصه داستان سریال آتش و باد

سریال آتش و باد داستان تاریخی دارد که به دوره مشروطه باز می گردد و یکی از موضوعات مهم آن درباره جشن سربرون است که درگذشته مردم ایران پس از پایان بافت قالی این جشن را برگزار می کرده اند. مردم در دوره قاجار پس از این بافت قالی تمام می شد آنرا از بالای دار می بریدند و همین موضوع محوریت قصه و وجه تسمیه داستان است.

 

«بهادر»، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسر عمویش درآید.

 

بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می کند و با مخالفت بهادر زخم‌های کهنه سر باز می‌ کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می کنند. درگیری ابعاد بزرگتری می یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می کند.

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

سریال آتش و باد ساعت چند پخش میشود

زمان پخش سریال آتش و باد از شبکه ۳ سیما روز جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ می باشد و شما بیننده عزیز می توانید هر شب در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ منتظر پخش قسمت جدیدی از این سریال باشید. این کار محصول سیما فیلم است و هر شب راس ساعت ۲۰:۱۵ پخش خواهد شد. همچنین زمان پخش تکرار های این مجموعه تلویزیونی روز بعد از پخش قسمت است و در سه نوبت راس ساعت ۰۱:۳۰ بامداد، ۱۰:۰۰ صبح و ۱۴:۰۰ بعدازظهر می باشد.

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

سریال آتش و باد چند قسمت است

تعداد قسمت های سریال آتش و باد ۵۸ قسمت ۴۵ دقیقه ای است که به مسائل و رویدادهای دوره قاجار می پردازد و اتفاقات میان چند خان و مردم در دوره مشروطه را روایت می کند. این سریال بر اساس واقعیت نوشته شده است اما بخاطر اینکه سوء تفاهمی برای اقوام ایرانی پیش نیاید با کمی تحلیل درآمیخته شده است و بازیگران سریال آتش و باد بدون لهجه بازی می کنند.

 

بنابر اعلام کارگردان ساخت این سریال برای ۵ فصل پیش بینی شده است که در حال حاضر فقط یک فصل از آن تصویر برداری شده است و با توجه به بازخورد بینندگان برای ساخت فصل دوم و … تصمیم گیری خواهد شد.

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

نام دیگر سریال جشن سربرون

آتش و باد نام دیگر سریال جشن سربرون است که برگی تازه از تاریخ ایران را به تصویر کشیده است. در این مجموعه تلویزیونی مخاطبان نگاهی به کمپ انگلیسی‌ها با کاراکتری به نام «مستر نوئل انگلیسی» داشته و همچنین خانه قوام، بیمارستان مرسلین، خانه آقا ضیاء، انجمن محمدیه و کوچه‌های شیراز و بخش‌های کنسولگری انگلیس را در محورِ ماجراهای بهادرخان (حسین محجوب) تماشا می کنند.

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

عوامل سریال

مجموعه تلویزیونی آتش و باد در روزهای همه گیری بیماری کرونا ضبط شده است و تمام عوامل و بازیگران دوران سختی را گذرانده ضمن اینکه یک بازیگر هم در این سریال بخاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است. حسن نجاریان دریانی تهیه کننده گفته است که فیلمبرداری از مهر ۹۸ شروع شده و پس از ۲۷ ماه کار مداوم در دی ماه سال ۱۴۰۰ کار تصویر برداری به پایان رسیده است. عوامل سریال آتش و باد عبارتند از:

 

کارگردان: مجتبی راعی

مدیر فیلمبرداری: ایرج عاشوری

مدیر تولید: طاهره امانی

طراح گریم: مجید اسکندری

صدابردار: محمد مختاری

طراح صحنه: اصغر نژادایمانی

طراح لباس: ژاله زکی زاده

دستیار کارگردان: صدرالدین صدرایی

منشی صحنه: یاسمن کفایتی

مجری دکور: رحیم منصوری

جلوه‌ های ویژه میدانی: محمدرضا ترکمان

جلوه‌ های ویژه کامپیوتری: بهنام خاکسار

گروه تولید: صالحی و حکیم پناه

مدیر تدارکات: مسعود نوروزبیگی

دسته اول طراح صحنه: محمد بصیرتیان

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

عکس بازیگران سریال آتش و باد

اسامی بازیگران سریال آتش و باد + نام نقش های سریال با عکس

در این مطلب شما را با اسامی بازیگران سریال آتش و باد (جشن سربرون) آشنا کردیم و امیدواریم از پخش این سریال در ماه رمضان امسال لذت ببرید.

جدیدترین مطالب