قوانین اتوبوس، از خرید اینترنتی تا رسیدن به مقصد

قوانین اتوبوس، از خرید اینترنتی تا رسیدن به مقصد

در گذشته برای خرید بلیط اتوبوس، باید به دفاتر اتوبوس‌رانی یا ترمینال‌ها مراجعه می‌کردید، اما با مدرن شدن دنیای امروزی، خرید بلیط اتوبوس نیز مانند دیگر فرایندها، دستخوش تحول شده است. به این شکل شما می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس، از طریق اینترنت اقدام کرده و زمان خود را برای مراجعه حضوری، صرف نکنید.

 

پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا قوانین موجود در اتوبوس، از خرید اینترنتی تا رسیدن به مقصد را مرور کنیم.

 

قوانین مربوط به خرید بلیط اتوبوس

فارغ از این که بلیط اتوبوس را حضوری از ترمینال خریداری کرده یا به سراغ گزینه بهتر یعنی خرید اینترنتی بلیط اتوبوس بروید، یک سری قوانین وجود دارد که باید حتماً آن‌ها را مد نظر قرار دهید. از جمله این قوانین، موارد زیر را داریم:

 

حتماً به موقع در ترمینال حاضر شوید

به یاد داشته باشید که اتوبوس منتظر شما نمی‌ماند و باید حتماً حداقل 30 دقیقه قبل، در محل ترمینال حاضر شوید. به‌این‌ترتیب، با خیال راحت سوار اتوبوس شده و نگرانی بابت تاخیر نخواهید داشت.

 

برای تغییر ساعت سفر، باید بلیط خود را لغو کنید

درصورتی‌که به هر دلیلی مایل به تغییر ساعت یا روز سفر خود باشید، باید ابتدا بلیط اتوبوس قبلی خود را لغو کنید. سپس مجدد بلیط جدید برای زمان مورد نظر خود، تهیه کنید. در واقع هیچ امکانی برای تغییر زمان، تاریخ و ساعت حرکت روی همان بلیط، وجود ندارد.

 

لازم به توضیح است که بسته به شرکت اتوبوسرانی و زمان لغو سفر، جریمه‌ای که از مبلغ بلیط کسر شده و به مسافر مسترد می‌شود، متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید در این خصوص اطلاعات لازم را از شرکت اتوبوسرانی به دست آورده یا در وبسایت فروش آنلاین بلیط، مطالعه کنید.

 

حقوق دیگر مسافران را در اتوبوس، رعایت کنید

مانند حضور در هر محل عمومی دیگر، زمانی که در اتوبوس و در طول سفر هستید نیز باید حقوق دیگر مسافران را رعایت کنید. این رعایت حقوق دیگر مسافران، شامل رعایت سکوت در محیط اتوبوس، نریختن زباله و موارد مشابه است. به شکلی که همه مسافران بتوانند در آرامش کامل، تا مقصد در اتوبوس به سر ببرند.

قوانین اتوبوس، از خرید اینترنتی تا رسیدن به مقصد

به‌طور مثال، شما اجازه ندارید حیوانات خانگی را همراه با خود به داخل اتوبوس ببرید. این موضوع هم از نظر شرکت‌های مسافربری منع شده و هم این که برای دیگر مسافران ممکن است قابل پذیرش نباشد.

 

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ

اما اگر تصمیم گرفته‌اید بلیط اتوبوس را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید، اپلیکیشن یا نسخه وب اسنپ تریپ، بهترین گزینه برای شما به‌حساب می‌آید. برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ، کافی است که وارد صفحه اصلی این پلتفرم شده و به بخش اتوبوس، وارد شوید.

 

شما باید تعداد مسافر را انتخاب کرده و سپس به سراغ انتخاب مبدأ و مقصد سفر خود بروید. پس از آن که مبدأ و مقصد سفر را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب تاریخ می‌رسد. بعد از مشخص کردن تمامی این موارد، کافی است که روی گزینه جستجو بزنید.

 

به‌این‌ترتیب شما فهرستی از اتوبوس‌هایی که در روز مشخص شده، برنامه حرکت دارند را مشاهده خواهید کرد. بدیهی است که این فهرست اتوبوس‌ها، در ساعات مختلفی حرکت دارند.

 

به‌طور مثال اگر شما قصد سفر از تهران به مقصد اصفهان را در روز 24ام ماه داشته باشید، ممکن است ساعات مختلفی از حرکت اتوبوس به طور مثال 23:45، 23:00، 08:30، 07:45 و… در صفحه مربوط به بلیط اتوبوس تهران به اصفهان، به نمایش دربیایند.

 

همین‌طور ظرفیت خالی هر اتوبوس و هزینه خرید بلیط، مشخص خواهد بود. به همین ترتیب برای خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران نیز فرایند مشابهی، پیش روی خود خواهید داشت.

 

با این حساب با مقایسه ساعات حرکت اتوبوس‌ها و هزینه خرید بلیط، به‌راحتی می‌توانید بهترین انتخاب را مطابق با نیاز و بودجه خود، داشته باشید. در ضمن در همین بخش، امکان مطالعه قوانین کنسلی نیز وجود دارد. به‌علاوه بهتر است که موقعیت صندلی‌ها را نیز مشاهده کرده و صندلی خود را انتخاب کنید.

 

پس از بررسی کردن تمام این موارد، نوبت به پرداخت هزینه خرید بلیط و نهایی کردن کار می‌رسد. همه چیز به همین سادگی انجام شده و شما می‌توانید به‌راحتی بلیط اتوبوس از مبدأ به مقصد مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین، تهیه کنید.

قوانین اتوبوس، از خرید اینترنتی تا رسیدن به مقصد

مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

از جمله مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• خرید سریع و بدون نیاز به مراجعه حضوری در ترمینال‌ها

• پرداخت هزینه به‌ صورت آنلاین

• برخورداری از تخفیف‌های ویژه اسنپ تریپ

• مشاهده موقعیت صندلی‌های خالی و رزرو شده

• مطالعه قوانین کنسلی بلیط اتوبوس شرکت‌های مختلف

• مقایسه میان هزینه بلیط اتوبوس شرکت‌های مختلف

 

همان‌طور که مشاهده کردید، خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، مزایای بسیاری دارد و نسبت به خرید حضوری، اغلب اوقات ترجیح داده می‌شود. البته اهمیت زیادی دارد که برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس ، از چه طریقی اقدام کنید. انتخاب کردن یک اپلیکیشن و پلتفرم مناسب و معتبر، در بهبود تجربه خرید اینترنتی بلیط سفر با اتوبوس، تاثیر زیادی دارد.

 

سخن پایانی

در این مطلب دیدیم که قوانین اتوبوس از خرید اینترنتی تا رسیدن به مقصد، شامل چه مواردی می‌شوند. شما چه قوانین و نکات مهم دیگری را در خصوص خرید بلیط اتوبوس، چه به‌صورت حضوری و چه اینترنتی می‌دانید که در این مطلب به آن‌ها، اشاره نشده باشد؟

 

در صورتی‌ که برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس، به اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید، مراحل خرید بسیار ساده شده و به‌ راحتی می‌توانید بلیط اتوبوس از مبدأ به مقصد مورد نظر خود را تهیه کنید.

جدیدترین مطالب