وانت دوکابین مرسدس بنز

وانت دوکابین مرسدس بنز

وانت دوکابین مرسدس بنز

وانت دوکابین مرسدس بنز بسیار زیبا و مدرن در اروپا رونمایی شد این وانت دوکابین مرسدس بنز دارای امکانات ویژه ای می باشد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر وانت دوکابین مرسدس بنز را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

 به گزارش سماتک : طی مراسمی از وانت لوکس و زیبای مرسدس بنز رونمایی شد که در ادامه مشخصات این وانت مرسدس بنز را خواهد خواند.

 

مشخصات وانت مرسدس بنز

اکتبر سال گذشته مرسدس بنز با رونمایی از طرح مفهومی پیکاپ خود به نام X کلاس از تصمیم خود برای ورود به بازار تولید این دسته از خودرو خبر داد. حالا اما به صورت رسمی مرسدس بنز در مراسمی از اولین وانت تولید انبوه خود رونمایی کرده است.

 

این وانت طی مراسمی در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی رونمایی شد و بسیار مجذوب این وانت لوکس شدند. هرچند هواداران مرسدس بنز از تولید پیکاپ توسط این برند احتمالا رضایت ندارند اما بازار بسیار خوبی برای کلاس ایکس پیش‌بینی می‌شود.آمریکا، یکی از مهم‌ترین مراکز فروش محصولات مرسدس بنز در دنیا است و البته مدل‌هایی مثل فورد F-150 رپتور، دوج رم و شورولت سیلورادو در کلاس وانت‌های لوکس، با استقبال خوبی از سوی مردم این کشور مواجه شده‌اند. این مسئله مهم‌ترین مشوق مرسدس برای تولید پیکاپ کلاس ایکس بوده است.

 

با توجه به همکاری مرسدس بنز با گروه رنو-نیسان، از قبل نیز مشخص بود که X کلاس بر روی پلتفرم نیسان ناوارا ساخته می شود؛ این پلتفرم توسط رنو نیز به کار گرفته شده و این شرکت فرانسوی پیکاپ آلاسکان را بر اساس آن تولید می کند.

 

در کنار برخی تفاوت های ظاهری و داخلی با ناوارا، مرسدس قول داده که X کلاس از عملکرد بسیار بهتری نسبت به همزاد خود و سایر پیکاپ های هم رده برخوردار خواهد بود.

 

وانت دوکابین مرسدس بنز

وانت دوکابین مرسدس بنز

 

وانت دوکابین مرسدس بنز مدرن و دارای بدنه منحصر بفردی می باشد که این شرکت اعلام نموده است در سال آینده یک خودرو قدرتمند از این وانت دو کابین را رونمایی خواهد کرد وانت دوکابین مرسدس بنز بسیار لوکس می باشد .

 

ابعاد این وانت طول ۵.۳۴ متر، عرض ۱.۹۲ متر و فاصله محورهای ۳.۱۵ متر است.

 

حداکثر ظرفیت بار این خودرو 1042 کیلوگرم عنوان شده و به دلیل ارتفاع 202 میلی متری از سطح زمین و زاویه ورود 20.4 درجه ای می‌توان بر روی توانایی های آفرود آن نیز حساب ویژه ای باز کرد. امکان بکسل تریلر، با وزنی در حدود ۳.۵ تن نیز برای کلاس ایکس وجود دارد. طراحی بدنه‌ این خودرو، امکان بالا و پایین رفتن از موانعی با زاویه‌۲۰.۴ درجه را فراهم می‌کند. این میزان، در مقایسه با برترین مدل‌های این کلاس نظیر شورولت کلورادو با زاویه شیب ۲۰.۱ درجه، رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.

 

در بخش پیشرانه، فعلا سه گزینه قابل سفارش است که شامل یک نمونه‌ بنزینی و دو مدل دیزلی خواهد بود. خودروهای X220d و X250d به ترتیب با قدرت‌های ۱۶۳ اسب بخار و ۱۹۰ اسب بخار ارائه می‌شوند، درحالی‌که با جعبه‌دنده‌ شش سرعته‌ی دستی یا هفت سرعته‌ی خودکار قابل سفارش خواهند بود. تنها نسخه‌ بنزینی مرسدس کلاس ایکس، قدرتی حدود ۱۶۵ اسب بخار ارائه خواهد کرد.

 

مرسدس اعلام کرده است که از حدود یک سال دیگر، نمونه‌ی قدرتمندی با کد X350d نیز آماده‌ی تولید خواهد شد که قدرتی در حدود ۲۶۰ اسب بخار با گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر خواهد داشت تا در سطح اول برترین پیکاپ‌های دنیا قرار گیرد.

 

وانت دوکابین مرسدس بنز

 

منبع: khabaronline.ir

جدیدترین مطالب