هر آنچه در مورد کوپلر باید بدانیم

هر آنچه در مورد کوپلر باید بدانیم

پیشرفت تکنولوژی بر روی پیشرفت صنعت ساختمان‌سازی نیز تأثیرگذار بوده است. میلگردها اجزای مهم ساخت‌وساز به خصوص در ساختمان‌های بتنی هستند که نحوه‌ی اتصال آنها دستخوش تغییرات مثبت پیشرفت تکنولوژی بوده است. کوپلر قطعه‌ی متصل‌کننده‌ی میلگردهاست که شما را از جوشکاری بی‌نیاز می‌کند. در ادامه، با این قطعه‌ی متصل‌کننده‌ی میلگردها بیشتر آشنا خواهیم شد؛ بنابراین، همراه اسپلایس باشید.

 

کوپلر چیست؟

کوپلر قطعه‌ای فولادی است که ظاهری استوانه‌ای دارد. این قطعه برای اتصال دو میلگرد به همدیگر در فرآیند ساختمان‌سازی به خصوص در ساختمان‌های بتنی استفاده می‌شود. انواع کوپلر برای اتصال‌های متنوع میلگردها کاربرد دارد. مزایای خرید کوپلر شامل افزایش سرعت اجرا، صرفه‌جویی در هزینه، سبک‌سازی وزن سازه، افزایش مقاومت سازه و … است. در ادامه، با انواع آن برای اتصال متنوع میلگردها آشنا خواهیم شد.

 

انواع کوپلر کدامند؟

رایج‌ترین انواع کوپلر میلگرد شامل استاندارد، رزوه چپ و راست، تبدیلی، پیچی و انتهایی است؛ اما، کاربردی‌ترین آنها کوپلر استاندارد، کوپلر تبدیلی و کوپلر انتهایی است. در ادامه، با همه‌ي آنها آشنا خواهیم شد. در ضمن، شما می‌توانید قطعه‌ی متصل‌کننده‌ی میلگرد مناسب خود را از فروشگاه اینترنتی اسپلایس خریداری کنید.

 

کوپلر استاندارد

این قطعه‌ي متصل‌کننده‌ی استاندارد با نام رزوه‌ی راست‌گرد نیز شناخته می‌شود که رایج‌ترین نوع قطعه‌های متصل‌کننده‌ی میلگرد است. نکته‌ی حائز اهمیت این است که حداقل یک میلگرد باید امکان چرخش داشته باشد که این نوع از قطعه‌ی متصل‌کننده به کار آید.

 

کوپلر رزوه چپ و راست

کاربرد کوپلر چپ و راست این قطعه‌ی متصل‌کننده‌ی رزوه‌ی چپ و راست نیز رایج است. کارایی آن مشابه نوع استاندارد است؛ اما، در مورد میلگردهای ثابت نیز به کار می‌آید. در حقیقت، الزامی جهت امکان چرخش میلگرد وجود ندارد.

 

کوپلر تبدیلی

کوپلر تبدیلی بسیار کاربردی است؛ چون، دو میلگرد با قطرهای متفاوت را به هم متصل می‌کند. حواستان باشد که باید میلگرد با قطر بزرگ‌تر پیش از میلگرد با قطر کوچک‌تر وارد کوپلر شود. خرید کوپلر تبدیلی از فروشگاه اینترنتی اسپلایس با بهترین کیفیت امکان‌پذیر است.

 

کوپلر پیچی

کاربرد این قطعه‌ي متصل‌کننده‌ي پیچی زمانی است که طول میلگرد کوتاه است. کوپلر پیچی با نام کوپلر قفل‌شونده نیز شناخته می‌شود.

 

کوپلر انتهایی

کوپلر انتهایی برای بستن انتهای میلگردهاست. کوپلر انتهایی فضای مناسبی جهت بتن‌ریزی مناسب فراهم می‌کند؛ یعنی، از تجمع میلگردها جلوگیری می‌کند. خرید کوپلر انتهایی از طریق فروشگاه اینترنتی اسپلایس با مناسب‌ترین قیمت امکان‌پذیر است.

 

اسپلایس؛ جامع‌ترین فروشگاه اینترنتی خرید کوپلر و تجهیزات آن

شرکت اسپلایس معتبرترین تولیدکننده‌ی انواع کوپلر با نشان استاندارد ملی است. خدمات پس از فروش از مزیت‌های بی‌شمار این فروشگاه اینترنتی است. در ضمن، شما می‌توانید از مشاوره‌ی تخصصی آنها نیز بهره‌مند شوید. در نتیجه، جهت خرید کوپلر مناسب برای عملیات ساختمان‌سازی خود با آنها در ارتباط باشید.

جدیدترین مطالب