بزرگترین ناوشکن جنگی جهان + تصاویر

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان + تصاویر

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان 

ناوشکن های جنگی بسیاری در جهان وجود دارد که این ناوشکن ها برای انجام عملیات و دفاع از شناورهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر بزرگترین ناوشکن جنگی جهان را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

 به گزارش سماتک: نیروی دریایی چین اولین فروند ناوشکن تایپ 055 خود را به آب انداخت. ناوشکن‌ تایپ 055 (Type 055) جدیدترین ناوشکن این کشور و یکی از بزرگترین شناو‌رهای رزمی است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در منطقه آسیا ساخته شده‌اند.

 

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان + تصاویر

ناوشکن ها باید بسیار قدرتمند باشند تا بتوانند از کشتی های کوچک دفاع نمایند این ناوشکن ها از جنگ جهانی دوم شروع به تولید شد و از این ناوشکن ها در جهانی دوم استفاده می نمودند ولی با پیشرفت تکنولوژی ناوشکن ها نیز پیشرفت کردند .

 

ناوشکن جدید روز چهارشنبه، 28 ژانویه در کارخانه گروه کشتی سازی جیانگنان شانگهای به آب انداخته شد. مراسم به آب انداختن این شناور مانند مراسم‌های مرسوم در آمریکا اجرا شد و شامل برافراشتن پرچم چین، بریدن ربان و شکاندن بطری نوشیدنی بر بدنه کشتی بود. بر اساس برنامه ریزی‌ها این ناوشکن در سال 2018 رسما وارد خدمت خواهد شد و پیش از آن نیز مانند سایر شناور‌ها دوره‌ای آزمایشی را برای آموزش خدمه و اطمینان از عملکرد درست شناور از سر خواهد گذراند. از آن جایی که این ناوشکن اولین شناور از کلاس خود است این دوره قطعا بیش از دوره مشابه برای سایر شناورها به طول خواهد انجامید.

 

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان + تصاویر

نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین در طی دو دهه گذشته به سرعت رشد کرده است. این کشور اولین ناو هواپیمابر خود با نام لیائونینگ را در سال 2012 به ناوگان خود افزود و اوایل امسال نیز دومین ناو هواپیمابر خود را به آب انداخت. هواپیمابر‌های دیگری نیز در راه هستند. در این میان هر چند که فرماندهان نیروی دریایی چین در مورد ناوشکن جدید صحبت زیادی نکرده اند، اما تقریبا به طور قطع می‌توان گفت که این شناورها نقش دفاع هوایی و موشکی را در ناوگروه‌های آینده این نیرو ایفا خواهند کرد.

 

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان + تصاویر

ناوشکن تایپ 055 شباهت‌های بسیاری با ناوشکن‌های کلاس آرلی برک نیروی دریایی آمریکا دارند. وزن این ناوشکن بین 10000 تا 12000 تن تخمین زده می‌شود که تقریبا با وزن ناوشکن آمریکایی برابر است که البته کشتی چینی اندکی سنگین تر است. ناوشکن تایپ 055 183 متر طول و 22 متر عرض دارد که در مقایسه با طول 155 متری و عرض 18 متری ناوشکن آمریکایی کمی بیشتر است.

 

توپ سینه کشتی ناوشکن چینی یک توپ 130 میلی متری H/PJ-38 دو منظوره است و ناوشکن آمریکایی دارای توپ 127 میلی متری Mk.45 است. قدرت آتش اصلی ناوشکن تایپ 055 اما در زیر عرشه این شناور نهفته است. بر اساس منابع اینترنتی چینی، ناوشکن تایپ 055 دارای 2 دسته 64 تایی پرتابگرهای عمودی است و مجموعا 128 موشک را در خود جای می‌دهند که بسیار بیشتر از 96 سیلو ناوشکن آرلی برک است.

 

پرتابگرهای ناوشکن تایپ 055 می‌توانند موشک کروز حمله زمینی DF-10 (مشابه تاماهاک آمریکایی)، موکش ضد کشتی YJ-12 Eagle Strike، موشک کروز حمله زمینی و ضد کشتی YJ-18 (مشابه موشک کلاب روسی)، موشک ضد کشتی YJ-83 و موشک‌های پدافندی HQ-16 , HQ-9 را حمل و پرتاب کنند. با این که این ناوشکن موشک‌های بیشتر را نسبت به ناوشکن آرلی برک حمل می‌کند اما می‌توان گفت نسبت به نقش دفاع هوایی و موشکی که احتمالا برای این ناو در نظر گرفته شده، ناوشکن آمریکایی تسلیحات موثرتر و پیشرفته تری را حمل می‌کند.

 

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان + تصاویر

مانند ناوشکن آمریکایی، قلب ناوشکن تایپ 055 رادارهای آرایه فازی باند X و S هستند که توسط موسسه تحقیقاتی چهارهم گروه تکنولوژی الکترونیک چین توسعه یافته اند که البته بر خلاف ناوشکن آمریکایی که به رادار آرایه فازی غیرفعال مجهز است، این ناوشکن دارای رادار آرایه فازی فعال است. باز هم مانند ناوشکن آمریکایی 4 صفحه رادار دور تا دور ساختار فوقانی ناو نصب شده‌اند تا پوشش 360 درجه‌ای را فراهم کنند.

 

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان + تصاویر

4 فروند از این کلاس از ناوشکن‌ها در دو کارخانه مجزا در مراحل ساخت هستند و بر اساس ادعای منابع چینی 12 فروند از این ناوها ساخته خواهد شد تا در ابتدا نقش ناوشکن‌های قدیمی تر تایپ 052 C/D را تکمیل کنند و در نهایت به طور کامل جایگزین آن‌ها شوند.

 

مسئله دیگر در مورد این شناور طبقه بندی نوع آن بر اساس وزنش است. بحث‌های فراوانی در مورد این که آیا باید این شناور را ناوشکن نامید و یا آن را در دسته سنگین تر رزمناو طبقه بندی کرد، وجود دارد. پنتاگون در گزارش سالانه خود در 2017 در مورد ارتش آزادی بخش خلق چین این شناور را به عنوان رزمناو طبقه بندی کرد است. بسیاری با این طبقه بندی موافق هستند اما بر همین اساس باید ناوهای کلاس زاموالت آمریکا که 14000 تن وزن دارند و نیروی دریایی بر ناوشکن خواندن آن‌ها اصرار دارد را نیز رزمناو نامید. همچنین ناوشکن‌های کلاس کیم سجنونگ کره با 11000 تن و ناوشکن‌های کلاس آتاگو ژاپن با 10000 تن وزن را نیز بر اساس همین گزارش می‌توان رزمناو نامید.

 

بزرگترین ناوشکن جنگی جهان + تصاویر

 

منبع: gadgetnews.ir

جدیدترین مطالب