بهترین اسکیپ روم های ایران را بشناسید

بهترین اسکیپ روم های ایران را بشناسید

در مورد انواع بازی‌های رایانه‌ای این طرز تفکر وجود دارد که سکانس‌هایی واقعی از زندگی تبدیل به بازی‌های رایانه‌ای می‌شوند. این دفعه ماجرا کاملاً فرق می‌کند و ما قرار است صحنه‌هایی از یک بازی مهیج به نام اسکیپ روم را در زندگی واقعی تجربه کنیم. این بازی یک بازی ماجراجویانه بوده که شرکت‌ کنندگان در آن برای فرار باید به حل مجموعه‌ای از معما و پازل‌ها بپردازند. در واقع، یک بازی مهیج و دوست‌داشتنی محسوب می‌شود که هر شخصی می‌تواند آن را تجربه کند.

 

این بازی برای اولین بار در کشورهای آسیای شرقی ساخته شد و بعد از مدتی اندک افراد بسیاری را جذب خود کرد. طرف‌داران این بازی در سراسر دنیا از هیجان بیش از حد آن حرف می‌زنند. اولین اتاق فرار در کیوتور آغاز به فعالیت کرد و سپس وارد کشورهای اروپایی و آمریکایی شد.

 

اگر مایل به شرکت در بازی هیجان‌انگیز اسکیپ روم هستید و می‌خواهید با شرایط و چگونگی آن آشنا شوید، حتماً تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین اسکیپ روم های ایران را بشناسید

اسکیپ روم چیست و در چه فضاهایی طراحی می شود؟

همان‌طور که اشاره شد، این بازی از سری بازی‌های رایانه‌ای بوده که در دنیای واقعی شکل‌گرفته‌اند. این بازی به‌صورت گروهی بوده و برای حل معما و پازل‌ های آن نیاز به کارگروهی وجود دارد. هرکدام از اتاق‌های استفاده‌شده دارای داستان و جریان مخصوص به خود است و همین تفاوت باعث هیجان‌انگیز شدن اسکیپ روم شده است. در این بازی باید تمام تلاش خود را به‌کار ببرید تا از اتاق‌ها خارج شوید.

 

محیط‌های استفاده شده برای این بازی مهیج می‌توانند خانه‌های متروکه و زندان‌ها باشند. این محل‌ها برای انجام بازی بسیار جذاب و مناسب بوده و می‌توانند هیجان بازی را چندین برابر کنند. اتاق‌های موجود در این محیط جهت طراحی بازی پر از رمز و معماهایی می‌شوند که بازیکنان باید اقدام به حل آن‌ها کرده و از این طریق راه خود را برای فرار پیدا کنند.

 

اکثر بازیکنان در این باره می‌گویند که گاهی اوقات میزان هیجان بازی به اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کند که شخص به‌طور کامل در نقش خود غرق می‌شود و بازی بودن آن را فراموش می‌کنند. شما از طریق سایت تایم فور فان می‌توانید انواع متفاوت اسکیپ روم های ایران را مشاهده کرده و برای بازی خود مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

بهترین اسکیپ روم های ایران را بشناسید

انواع متفاوت ژانرها و داستان های یک اتاق

ممکن است بخواهید بدانید که در هرکدام از اتاق‌ها چه می‌گذرد و چه داستان‌هایی در جریان است. در هر یک از آن‌ها از ژانرهای خاصی استفاده شده است. در پایین تعدادی از آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

1- ترسناک: پرطرف‌دارترین ژانر شناخته می‌شود. در اتاق‌هایی که از این ژانر استفاده می‌شود، بازیکن علاوه‌بر مواجه با معماهای سخت، با چهره‌ها و تصاویر بسیار ترسناک، موجودات زنده ترسناک و صداهای عجیب و خوفناک روبه‌رو می‌شود. این ژانر در اسکیپ روم به اندازه‌ای جالب و مهیج است که تعداد بسیار زیادی از افراد سعی در انتخاب آن دارند.

 

2- اکشن: این داستان‌ها مخصوص افرادی بوده که به موضوعاتی همچون تعقیب‌کردن، جاسوسی‌کردن، قاتل بودن، دستگیرشدن و… علاقه دارند. در این اتاق‌ها معمولاً چند شخصیت به‌عنوان قهرمان انتخاب می‌شوند و بازیکنان برای رسیدن به اهداف خود بایستی با چالش‌ها و معماهای ریزی روبه‌رو شده و با عبور از آن‌ها به این مهم دست پیدا کنند. هیجان موجود در این ژانر دوست‌داشتنی به طرز قابل‌توجهی بالا است.

 

3- تاریخی: این ژانر ترکیبی از چندین داستان بوده و دارای طرف‌داران زیادی است. نحوه چیدمان این اتاق‌ها به‌گونه‌ای است که حس و حال چهره‌های مهم و برجسته تاریخی را به بازیکن منتقل می‌کند. در این مکان‌ها نوع دکور و موسیقی تاثیر بسزایی در لذت بردن بازیکن دارد و بازیکن می‌تواند در آن غرق شود. نحوه عملکرد این ژانر به گونه ای است که بازیکن را به سفری از گذشته منتقل می‌کند و عوامل تاریخی را برای او بازسازی می‌کند.

 

موارد گفته شده تعداد محدودی از ژانرهای موجود است و برای آشنایی با انواع دیگر آن در بازی اسکیپ روم می‌توان به سایت تایم فور فان مراجعه کرد. از طریق آن می‌توان با انواع متفاوت اتاق فرار موجود در ایران آشنا شد.

بهترین اسکیپ روم های ایران را بشناسید

نکات مهم بازی اسکیپ روم

برای اینکه در این بازی جذاب شرکت کنید، باید یک‌سری از موارد را از قبل در نظر داشته باشید. در نظر داشتن این موارد و رعایت کردن آن‌ها می‌تواند باعث جذابیت بازی شود. تعدادی از این موارد را در زیر بیان می‌کنیم.

 

1- خوب تحقیق کنید: بهتر است قبل از انتخاب نوع ژانر خود، کاملاً آگاهانه راجب آن تحقیق کنید. سعی کنید به تمامی جزئیات این بازی دقت کنید. بادقت زیاد می‌توان به نکاتی پی برد که از طریق آن‌ها می‌توان به‌راحتی بعضی از معماها را حل کنید.

 

2- همکاری کنید: در مطالب قبلی گفتیم که این بازی یک نوع بازی گروهی بوده و برای موفق شدن در آن بهتر است با سایر اعضای گروه همکاری داشته باشید. همکاری با دیگر افراد گروه باعث می‌شود که راه‌حل‌های مناسبی را برای معماها و چالش‌های موجود پیدا کنید. در بازی اسکیپ روم همکاری باعث ایجاد جذابیت بسیاری می‌شود.

 

3- کار را تقسیم کنید: با تقسیم کار به‌طور اصولی می‌توانید بسیار سریع‌تر راه‌حل‌هایی را برای انواع معماها پیدا کرده و از اتاق خارج شوید. با تقسیم کار می‌توانید به درستی زمان را مدیریت کرده و در زمان کمتری نسبت به سایر رقبای خود معماها را حل کنید.

 

4- راه‌حل‌های مختلفی را امتحان کنید: ممکن است بعضی از معماها را نتوان با یک راه حل مشخص، حل کرد. برای حل کردن چنین معماهایی باید از راه‌حل‌های مختلفی استفاده کنید. ناامید نشوید؛ چون این شرایط برای همه وجود دارد و بهتراست با امتحان کردن روش‌های مختلف جواب معمای خود را پیدا کنید.

 

رعایت نکات گفته شده در بالا می‌تواند به شما بسیار کمک کند. شما می‌توانید برای مشاهده انواع اتاق‌ها و معماهای موجود از طریق سایت تایم فور فان اقدام کنید. همچنین از طریق آن می‌توان تمامی نقاط ایران را که دارای بازی اسکیپ روم هستند را شناخت.

بهترین اسکیپ روم های ایران را بشناسید

جالب ترین نکات در مورد اتاق فرار

• طولانی‌ترین زمان انجام این بازی حدود 3 ساعت‌ونیم و کمترین زمان آن حدود 5 دقیقه است. این اختلاف زمانی به دلیل انواع درخواست‌های متفاوت بازیکنان بوده که بعضی‌ها خواهان بازی کوتاه مدت و بعضی نیز خواهان بازی بلندمدت هستند.

 

• در سراسر جهان حدودا 85000 اتاق فرار وجود دارد و این نکته ناشی از وجود طرفداران بسیاری برای انجام این بازی است. محبوبیت بیش از حد این بازی باعث شده که در مدت زمان بسیار کمی تعداد طرفداران آن به مقدار چشمگیری افزایش پیدا کند. انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور، تعداد این مراکز در جهان به بیش از 100 هزار برسد.

 

• این بازیفقط سرگرمی نیست و اسکیپ روم باتوجه به اینکه در انواع ژانر‌های متفاوت ارائه می‌شود، می‌تواند بر بسیاری از عادت‌های اجتماعی تاثیر بگذارد. همچنین می‌تواند میل به انجام کارهای جمعی را در میان افراد بسیار زیاد کند.

بهترین اسکیپ روم های ایران را بشناسید

چرا برای آشنایی و انتخاب اسکیپ روم از طریق سایت تایم فور فان اقدام کنیم؟

سایت تایم فور فاین می‌تواند شما را با انواع اتاق‌های این بازی آشنا کرده و در جهت انتخاب مناسب‌ترین آن بسیار کمک‌کننده باشد. از طریق این سایت می‌توانید با تمامی شهرهایی که دارای بازی اسکیپ روم هستند، آشنا شد و طبق خواسته خودتان در شهر مدنظر اتاق متناسب با سلیقه و شخصیت خود را رزرو کنید. این سایت در راستای ارائه خدمات به شما عزیزان آماده پاسخگویی به تمامی سولات شما است.

جدیدترین مطالب