توضیحات برای خرید کتاب بیولوژی کمپبل

توضیحات برای خرید کتاب بیولوژی کمپبل

زیستشناسی علمی است که در آن به مطالعه زندگی موجودات زنده از جمله انسانها، گیاهان، باکتریها و حیوانات پرداخته میشود. اینکه موجودات زنده چگونه بهوجود میآیند؟

 

ساختار و عملکرد آنها به چه شکل است؟ نحوه رشد آنها، محل زندگیشان و اینکه چه کاری انجام میدهند؟ به نظر میآید مطالعه این موارد بسیار پیچیده و سخت باشد؛ چرا که میلیونها موجود زنده وجود دارد که میتوان به بررسی آنها پرداخت.

 

مطالعه یک کتاب کامل و دقیق که هر چند سال یک‌بار بهروز شود و توسط اساتید و دانشمندان بزرگ و بهنام نوشته شدهباشد میتواند درک مفاهیم زیست را برای خواننده آسانتر کند؛ کتاب بیولوژی کمپبل یکی از این کتاب‌ها است.

 

این کتاب برای اولین‌بار در سال 1987 معرفی شد و پس از آن به گفته ناشران هر سال بیش از نیم میلیون دانشآموز و دانشجو در سراسر جهان از آن استفاده میکردند. کتاب بیولوژی توانست نظر بسیاری از زیست شناسان، معلمان و اساتید زیستشناسی، پزشکان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی و داوطلبان کنکور سراسری و المپیاد زیستشناسی را به خود جلب کند. این کتاب ارزشمند در حال حاضر در بسیاری از دانشگاههای کشور تدریس میشود و اولین و بهترین منبع برای داوطلبان المپیادهای زیستشناسی است.

 

در این‌جا می‌خواهیم این کتاب بسیار مشهور و محبوب را بررسی کنیم، ویژگی‌های مهم آن را به شما بگوییم و در نهایت، تصویر کلی‌ای از موضوعات و محتوای آن را برای شما ترسیم کنیم.

 

بررسی کلی کتاب بیولوژی کمپبل

 

ویرایش 11 کتاب بیولوژی کمپبل

 

• نویسنده: نیل آلیسون کمپبل و گروهی از اساتید

• مبحث: زیستشناسی

• تعداد جلد اصلی: 1

• تعداد جلدهای ترجمه شده: 7

• جدیدترین نسخه ویرایش: ویرایش 12

• تعداد فصل: 56 سرفصل

• ویژگیها: چینش ماهرانه سرفصلها با الگوبرداری از آزمونهای AP Biologyو کتاب لایف، بازبینی هرچند سال یک‌بار و معرفی ویرایش جدید، دارای مطالب روان، جذاب و قابل فهم

 

بخشی از کتاب بیولوژی کمپبل

واحد اصلی ساختمانی و علمکردی هر موجود زنده، یکی از دو نوع سلول پروکاریوتی یا یوکاریوتی است. تنها موجودات گروه باکتریها و آرکیآ متشکل از سلولهای پروکاریوتی هستند. آغازیان، قارچها، جانوران و سلولهای گیاهی همگی از سلولهای یوکاریوتی تشکیل شده‌اند (آغازی، یک اصطلاح غیررسمی است که به گروههای مختلفی از یوکاریوتها که اغلب تک‌سلولی هستند برمیگردد).

 

همه موجودات زنده از سلول ساخته شده‌اند. در سلسله مراتب سازماندهی زیستی، سلول، کوچکترین مجموعهای از مواد است که توانایی حیات دارد. در واقع، بسیاری از اشکال حیات به صورت موجودات تکسلولی وجود دارند: به عنوان مثال پارامسی؛ یوکاریوتی که در آب دریاچهها زندگی میکند و تصویر آن در اینجا نشان داده شده‌است. اغلب موجودات پیچیده، شامل گیاهان و جانوران، پرسلولیاند؛ به طوری که بدن آنها از انواع سلول‌های خاصی تشکیل شده که هر کدام …. .

 

ویرایش 12 کتاب بیولوژی کمپبل

 

معرفی کامل بخشهای اصلی کتاب بیولوژی کمپبل

• بخش اول: شیمی حیات (تکامل، آب و زندگی، درشت مولکولهای زیستی و …)

• بخش دوم: سلول (تنفس سلولی، فتوسنتز، ساختار غشاء و …)

• بخش سوم: ژنتیک (ژن، ژنوم، میوز، چرخههای زندگی جنسی و …)

• بخش چهارم: تاریخچه تکاملی تنوع زیستی (تبارزایی، جمعیتها، آرکئا و …)

• بخش پنجم: ساختار و عمل گیاهان (فنآوری زیستی، ساختار گیاهان، انتقال در گیاهان آوندی و …)

• بخش ششم: ساختار و عمل جانوران (مبادله گاز، دستگاه درونریز، گردش خون جانوران و …)

• بخش هفتم: اکولوژی (اکولوژی جمعیت، زیستکره، جامعه، اکوسیستم و …)

 

درباره نویسنده کتاب بیولوژی کمپبل

پروفسور نیل آ. کمپبل به کمک گروهی از همکاران خود به نامهای لیزا یوری، پیتر مینورسکای، جین ریس، رابرت جکسون، مایکل کاین و مایکن واسرمن این کتاب را تألیف کردهاند که تا ویرایش نهم نام آن Biology بود. اما پس از مرگ پروفسور نیل در اکتبر سال 2004، همکاران ایشان تصمیم گرفتند برای تقدیر از زحمات و زنده نگهداشتن یاد ایشان، نام کتاب را به Biology Campbell تغییر دهند.

بیولوژی کمپبل

نیل آلیسون کمپیل(نویسنده کتاب بیولوژی)

 

این دانشمند زیستشناسی اهل آمریکا در رشتههای زیستشناسی، جانور شناسی و زیستشناسی گیاهی فعال بوده و سالها در دانشگاههای کالیفرنیا، ریورساید و کرنل تدریس میکرده‌است. علت محبوبیت پروفسور نیل تألیف کتاب بیولوژی است که تا کنون به 20 زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است.

 

محبوبیت این کتاب فاخر به قدری است که مدیر جهانی “IBO” اعلام کرده: بیولوژی کمپبل، انجیل زیست شناسی است.

 

بهترین فروشگاه برای خرید این کتاب کدام است؟

خرید کتاب همیشه لذت خاص خودش را دارد. گشتن در بین قفسه‌های کتاب و نگاه به جلدهای رنگارنگ همیشه حس خوبی را به مشتری می‌دهد. البته گشتن در قفسه‌های مجازی هم لذت کمتری ندارد. فروشگاه آنلاین ذره بین مارکت به شما این امکان را می‌دهد تا با خیالی آسوده و از خانه خودتان در میان هزاران کتاب بگردید و کتاب موردنظرتان را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تمام مجلدات کتاب بیولوژی کمپبل را هم از ذره بین مارکت بخرید.

جدیدترین مطالب