طرز تهیه هویچ پلو با فیله مرغ و زعفران دم کرده

طرز تهیه هویچ پلو با فیله مرغ و زعفران دم کرده

طرز تهیه هویچ پلو با فیله مرغ و زعفران دم کرده

در این آموزش ما به طرز تهیه هویچ پلو با فیله مرغ و زعفران دم کرده  را در سایت سماتک قرار خواهیم داد  که بسیار خوشمزه می باشد و مورد پسند شما آقایان و خانم های عزیز و خوش سلیقه می باشد این غذا کاملا ایرانی است و همیشه خانم های خوش ذوق ایرانی در دم کردن پلو مهارت خاصی دارند در ادامه طرز تهیه هویچ پلو با فیله مرغ و زعفران دم کرده را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

هویج پلو با مرغ از مجموعه دستورغذایی های ایرانی است که ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. تهیه ی این غذا کار به نسبت آسانی است. از خوردن آن لذت ببرید.

 

مواد لازم:

روغن به میزان لازم
پیاز ۱ عدد
هویج ۳ عدد
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
فیله مرغ ۵۰۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
برنج ۳ پیمانه

 

طرز تهیه:

1-مقداری روغن در ماهیتابه ای روی حرارت متوسط ریخته و پیازها را تا زمانی که نرم شوند، تفت دهید.

 

2-نیمی از پیاز را برداشته و کنار بگذارید. هویج رنده شده را به پیاز در ماهیتابه اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید تا هویج تغییر رنگ دهد، به آن ها زردچوبه، نمک و فلفل سیاه بزنید.

3-بقیه ی پیاز را در ماهیتابه ی دیگری ریخته و تکه های مرغ را در آن تفت دهید. زعفران دم کرده و مقداری آب به آن ها اضافه کنید و برای ۳۰ دقیقه تا نرم و مغز پخت شوند، بپزید.

4-در این حین آب را جوش بیاورید و برنج خیس خورده را داخل آن بریزید تا زمانی که مغز برنج نرم شود و بعد آن را آبکش کنید . ته قابلمه را روغن ریخته و لا به لا برنج و هویج بریزید و دم کنید . هنگام سرو مرغ را روی آن بریزید و سر میز بیاورید.

 

نکاتی در مورد تهیه ی هویج پلو با مرغ:

1- پیاز را پوست گرفته و خرد کنید.

2- هویج ها را پوست گرفته و درشت رنده کنید.

3- فیله ی مرغ را به سایز دلخواه خرد کنید.

4- برنج را از قبل در آب نمک خیس کنید.

 

منبع:ashpazbashy.com

جدیدترین مطالب