چگونه یک اسکیت برد خوب بخریم

چگونه یک اسکیت برد خوب بخریم

چگونه یک اسکیت برد خوب بخریم

اسکیت برد یک وسیله ورزشی می باشد که از یک تخته و چهار چرخ تشکیل شده است در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر چگونه یک اسکیت برد خوب بخریم را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

تقریبا اواخر ماه مِی شاهد معرفی ایده ساخت یک اسکیت بورد شارژی و هوشمند بسیار جالب با نام اختصاصی XTND بودیم. در این اسکیت بورد از یادگیری ماشینی بهره گرفته می‌شود و ایده ساخت آن در سایت کیک‌استارتر مطرح شد! حال که استقبال پرشوری از این گجت هوشمند شده است، تمایل داریم تا شما عزیزان را بیشتر با آن آشنا کنیم.

چگونه یک اسکیت برد خوب بخریم

خیلی از جوانان در دنیا این ورزش مهیج را بسیار دوست دارند ولی در ایران هنوز این ورزش جایگاه خود را پیدا نکرده است به تازگی یک اسکیت بورد شارژ ساخته شده است که برای افرادی که با این وسیله رفت و آمد می نمایند بسیار عالی و منحصربفرد می باشد.

اسکیت بوردها از جمله لوازمی هستند که طرفداران منحصربه‌فرد خود را دارند. شاید استفاده از اسکیت بوردها در کشور ما چندان جا افتاده نباشد، اما در برخی از کشورها این وسیله برای عده‌ای از افراد یک وسیله حمل و نقل فوق‌العاده عالی به شمار می‌رود. در اواخر ماه می امسال یعنی سال 2017 شاهد طرح ایده ساخت یک اسکیت بورد شارژی بسیار جالب با نام اختصاصی XTND در سایت کیک‌استارتر بودیم. این اسکیت بورد نسبت به سایر اسکیت‌ بوردهایی که دیده‌ایم متفاوت است، چرا که بنا به ادعای شرکت سازنده آن از هوش مصنوعی بهره می‌برد!

چگونه یک اسکیت برد خوب بخریم

البته تصور نکنید که اسکیت بورد XTND مانند آنچه که در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌اید، می‌تواند پرواز کند یا مثلا با کاربر خود ارتباط صوتی برقرار سازد و ذهن او را بخواند! بلکه جنبه‌های ساده‌‌تری از هوش مصنوعی در آن استفاده شده‌اند که البته بسیار جالب هستند. اسکیت بورد XTND از یادگیری ماشینی بهره می‌برد و با استفاده از آن به مرور می‌تواند سبک سواری صاحب خود را درک کرده و مسیرهای مناسب‌تری را به جهت حرکت برای او پیشنهاد کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این اسکیت بورد مربوط به تشخیص سوار شدن روی آن است! این اسکیت بورد تا زمانی که صاحب‌اش روی آن سوار نشده باشد، حرکت نمی‌کند.

 

به گزارش سماتک بدنه اسکیت بورد XTND بسیار سبک طراحی شده و این مسئله توسط شرکت سازنده آن مورد تأکید واقع شده است. حتی در عکس‌هایی که برای آن منتشر شده‌اند هم می‌تواند تأکید روی این مسئله را درک کرد. وزن این گجت در حدود 3 کیلوگرم است و یک باتری 99 وات ساعتی برای آن در نظر گرفته شده که ظرف مدت زمان کمتر از 60 دقیقه فول شارژ می‌شود. طبق محاسبات صورت گرفته، شما با یک بار شارژ باتری اسکیت بورد XTND می‌توانید با سرعت 45 کیلومتر بر ساعت مسافتی در حدود 20 کیلومتر را طی کنید.

چگونه یک اسکیت برد خوب بخریم

موتوری که در این اسکیت بورد استفاده شده قدرت 1800 واتی را به صورت جداگانه به چرخ‌های آن منتقل می‌کند. اسکیت بورد XTND می‌تواند با گوشی هوشمند یا حتی اسمارت‌واچ کاربر همگام‌سازی شود و مسیرهایی که وی طی می‌کند را ردیابی نمایید. همچنین امکان ردیابی محل قرار داشتن اسکیت بورد از طریق گوشی هم ارائه شده است.

مسیرهایی که اسکیت بورد XTND پیشنهاد می‌کند با توجه به عادات روزمره کاربر و وضعیت مساعدتر زمین انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال، این اسکیت بورد به تدریج مسیرهای دارای سراشیبی و سرازیری را تشخیص می‌دهد و طی کردن مسیرهای با سرازیری را به کاربر پیشنهاد می‌کند.

 

یادگیری ماشینی اسکیت بورد XTND و تشخیص وضعیت زمین توسط آن و ارائه پیشنهادهای بهترین مسیر منجر می‌شوند تا میزان مصرف انرژی باتری دستگاه به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند. طبیعی است که هرچقدر با این اسکیت بورد مسافت و مسیرهای بیشتری طی کنید، داده‌های اولیه آن افزایش پیدا می‌کنند و مسیر بهترین هم برای شما پیشنهاد خواهد شد. در واقع این اصل یک قانون در یادگیری ماشینی است که هرچه اطلاعات ورودی بیشتر و دقیق‌تر باشند، نتیجه نهایی هم دقیق‌تر و بهتر خواهد بود.

چگونه یک اسکیت برد خوب بخریم

اسکیت بورد XTND از قابلیت‌های جالب دیگری هم بهره می‌برد که بخشی از آن‌ها قابلیت‌های امنیتی هستند. برای مثال این اسکیت بورد به یک قفل از راه دور مجهز است که در شرایطی نظیر به سرقت رفتن دستگاه می‌توانید آن را فعال کنید و به این صورت مانع حرکت چرخ‌های اسکیت بورد شوید. این اسکیت بورد همچنین از سنسورهای فشاری بهره می‌برد که منجر می‌شوند در صورت سوار شدن نادرست شما روی آن، شروع حرکت انجام نشود. ضمنا اگر در شرایط خاص از روی اسکیت بورد به زمین بیفتید، سنسورهای فشار آن سریعا این مسئله را تشخیص داده و ترمزهای اسکیت بورد عمل خواهند کرد و در نتیجه دستگاه متوقف می‌شود.

چگونه یک اسکیت برد خوب بخریم

اسکیت بورد XTND از چراغ‌های جلو و عقب اختصاصی بهره می‌برد که در محیط‌های تاریک به طور خودکار روشن می‌شوند. همانطور که اشاره کردیم ایده ساخت این اسکیت بورد شارژی و هوشمند در اواخر ماه می در سایت کیک‌استارتر مطرح شد و هم اکنون به طرز چشمگیری مورد توجه کاربران قرار گرفت. استقبال کاربران به قدری پرشور بود که شرایط اهدای کمک هزینه 999 دلاری در ازای دریافت زودهنگام یک دستگاه از این اسکیت ‌بورد متوقف شده است. قیمت نهایی این اسکیت بورد برابر با 1،749 دلار در نظر گرفته شده است.

منبع: shabakeh-mag.com

جدیدترین مطالب