بهترین اسلحه های انفرادی جهان

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

از زمان های قدیم مردم دوست داشتن برای دفاع از خودشان یا برای شکار سلاح های را درست نمایند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر بهترین اسلحه های انفرادی جهان را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

به گزارش سماتک از زمان ساخت باروت، تاریخ جهان را می توان بر اساس تاریخچه ی تفنگ دنبال کرد. توسعه اسلحه گرم مدرن، شاید بیشتر از هر اختراع دیگری، در شکل گیری جهان به فرمی که الان می شناسیم، نقش داشته باشد.

 

با توجه به این که هزاران نوع سلاح گرم در سه قرن گذشته طراحی شده است، به نظر شما بهترین نوع آن چه بوده است؟

 

برای اینکه یک تفنگ، خوب و عالی محسوب شود، باید بتواند چند کار را به خوبی انجام دهد. علاوه بر عملکرد خوب، تفنگ های درجه یک، نماینده ای از مرحله بعدی توسعه فناوری هستند. این نوع تفنگ ها، نه تنها در هنگام معرفی، شهرت پیدا کرده اند، بلکه هنوز هم مطلوب بودن (و مفید بودن) خود را حفظ کرده اند. در حقیقت، تفنگ های ماندگار، آن هایی هستند که تاریخ را تغییر داده اند.

 

برخی از این تفنگ ها برای شکار می باشد و برخی هم برای دفاع شخصی ساخته شده است با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تفنگ ها پیشرفت نمودند  ابزارهای قدیمی که توانستند از این تفنگ ها الگو برداری نمایند و تفنگ های مدرن تری را بسازند.

 

فهرستی از 50 تفنگ برتر در طول تاریخ جمع آوری شده است. هر کدام از این تفنگ ها، به نوبه خود، دستی در شکل گیری تاریخ جهان داشته اند.

 

50. عقاب سیاه شرکت Benelli – 1991

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

در سال 1991، شرکت تفنگ سازی کوچک بِنِلی، یک تفنگ ساچمه زنی خودکار را با سیستم مبتنی بر اینرسی این شرکت، معرفی کردد؛ پس از ساخت این اسلحه، دنیای تفنگ های ساچمه زنی مجهز به این سیستم، تحول عظیمی را تجربه کرده است.

 

49. Knight MK-85

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

در سال 1985، تونی نایت، که در آن زمان مسئول یک فروشگاه محصولات ورزشی بوده و در عین حال به عنوان یک تفنگ ساز آماتور فعالیت می کرد، تفنگ سر پری را ساخت که در آن بر خلاف تفنگ های سر پر قدیمی تر، محفظه باروت به جای آنکه در کنار لوله تفنگ قرار داشته باشد، در پشت آن قرار داشت. طراحی نایت علاوه بر آن که احتراق را مطمئن تر می کند، دارای قابلیت “جرقه زدن” بود که انقلابی در تفنگ های سر پر مدرن ایجاد کرد.

 

48. Glock 17- 1982

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

Glock 17 که در سال 1982 معرفی شد، اولین تپانچه موفق ساخته شده با قالب پلیمری بود. این سلاح با فشنگ های 9 میلی متری، به سرعت توانست حدود دو سوم بازار سلاح قانونی در آمریکا را به خود اختصاص دهد.

 

47.چی- زیت 75 – 1975

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

مدل CZ-75، که نخستین بار در سال 1975 معرفی شد، اولین تپانچه با قابلیت Decocker برای حالت های تک ضربه ای و دو ضربه ای بود که توانست در بازار تجاری موفق باشد. این سلاح هنوز هم طرفداران زیادی در بین تیراندازان با تپانچه در سراسر جهان دارد.

 

46. روجر شماره 1 یا Ruger number one

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

بیل روجر برای ساخت سلاحی که خودش می خواست و نه آنچه که مطلوب متقاضیان بود، بسیار بدنام محسوب می شد. این سلاح با فناوری بلوک لغزشی، به تنهایی توانست علاقه شهروندان آمریکایی را به تفنگ های تک لول دگرگون کند.

 

45. مدل 60 اسمیت و وسون- 1965

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

مدل 60، یک تفنگ ششلول (شش تیر) بود که در ابتدا تنها توسط گلوله های 38 میلی متری مسلح می شد و نخستین سلاحی بود که به طور کامل از فولاد ضد زنگ ساخته شد. این سلاح انقلاب بزرگی در ساخت تفنگ های شش تیر ایجاد کرد و هنوز هم تولید می شود.

 

44. Ruger 10/22 -1964

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

روجر 10/22 که ابتدا در سال 1964 معرفی شد، توسط فشنگ های 0.22 پایه بلند با چاشنی لبه ای مسلح می شد و در واقع استانداردی به شمار می رود که دیگر تفنگ های 22 میلی متری با آن مورد قضاوت قرار می گیرند.

 

43. رمینگتون 1100- 1963

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

رمینگتون مدل 1100 پرفروش ترین تفنگ ساچمه زن خودکار در تاریخ ایالات متحده است، که در عصر جدیدی از قابلیت های تیراندازی با تفنگ های ساچمه زنی نیمه اتوماتیک، متولد شد.

 

42. ام 16 – 1963

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

مدل ام- 16 و مشتقات آن بر اساس مدل AR-10 طراحی شده توسط اوژن استونر، ساخته شده بودند و آغازگر ساخت “تفنگ های مدرن ورزشی” به حساب می آمدند و انواع به جا مانده از آن اکنون نیز در سراسر دنیا توسط نیروی نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. این سلاح در سال 1969 به طور رسمی توسط ارتش ایالات متحده به کار گرفته شد (اگرچه از همان سال 1963 استفاده از آن آغاز شده بود) و پلت فرم AR هنوز هم در میان بسیاری از تیراندازان بسیار محبوب است.

 

41. رمینگتون 700- 1962

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

رمینگتون 700، که توسط نیروی زمینی به عنوان یک سلاح با تولید انبوه، طراحی شد، یکی از معروف ترین تفنگ ها با قابلیت گلنگدن است که امروزه وجود دارد. این تفنگ در میان اقشار مختلف، از جمله مردم عادی، نظامیان و تیراندازان پلیس در سراسر دنیا بسیار محبوب است و یکی از دقیق ترین تفنگ های خلاقانه ای به شمار می رود که تاکنون ساخته شده است.

 

40. موسبرگ 500 – 1961

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

موسبرگ 500، نخستین بار در سال 1961 معرفی شد و درحال حاضر در صدر لیست تفنگ های ساچمه ای پر فروش در آمریکا قرار دارد، و از نظر تعداد تولید شده، پس از رمینگتون 870، در رتبه دوم قرار دارد. قیمت مناسب، قابل اعتماد بودن و ماندگار بودن آن به اضافه تنوع بسیار زیاد این سلاح، توانسته آن را در میان پرسنل نظامی، شکارچی ها و طرفداران تفنگ در سراسر دنیا بسیار محبوب سازد.

 

39. مارلین مدل 60- 1960

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

مارلین 60، که اولین بار در سال 1960 به عنوان یک تفنگ تفریحی با قیمت مناسب معرفی شد، ادعا دارد که با 11000000 قبضه تولید شده در سراسر دنیا، موفق ترین سلاح در نوع خود است. نکته ای که در مورد این سلاح کاملا واضح است، این مورد است که ک این سلاح توانسته تیراندازی تفریحی را برای میلیون ها نفر امکان پذیر کند.

 

 

38. ام 14 – 1959

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

مدل ام 14 در سال 1959 به عنوان جایگزین ام -1 گرند معرفی شد و به عنوان آخرین “تفنگ جنگی” آمریکا شناخته می شود ( تفنگ استانداردی که می تواند یک فشنگ را با قدرت تمام شلیک کند). این تفنگ، هنوز هم یک سلاح محبوب به شمار می رود که استفاده از آن محدود شده است.

 

37. Weatherby mark V – 1957

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

روی ودربای، مدت طولانی در شرکت موزر آلمان مشغول به ساخت تفنگ بود، اما در ابتدای دهه 50، روی قدرت و قابل اعتماد بودن سلاح متمرکز شد. او کاری را انجام داد که هر شهروند آمریکایی در قشر مرفه اگر در شرایط او قرار داشت آن را انجام می داد و تصمیم گرفت سلاحی را برای خودش طراحی کند. نتیجه چگونه بود؟ یکی از محبوب ترین و پر تقاضا ترین تفنگ دارای گلنگدن، که گلنگدن 9 حالته آن هنوز هم استاندارد روانی، ایمنی و قابل اطمینان بودن را مشخص می کند.

 

36. مدل 29 اسمیت و وسون -1957

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

این تفنگ، که مجموعه فیلم های هری کثیف، محبوب شد، با فشنگ مگنوم .44مسلح شده و نخستین بار در سال 1957 معرفی شد.

 

“چیزی که باید از خود بپرسی، اینه که آیا احساس خوش شانس بودن می کنی؟ حالا، تو این احساس رو می کنی؟” (بخشی از دیالوگ فیلم هری کثیف)

 

35. روجر بلک هاوک / سوپر بلک هاوک – 1955

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

کلت، تولید سلاح تک نواخت ارتشی (SAA) را تا پیش از جنگ جهانی دوم متوقف کرده بود و شرکت Sturm, Ruger & Co با معرفی Single Six ( با فشنگ پایه بلند .22) از این شکاف ایجاد شده در بازار استفاده کرد. موفقیت Single Six موجب توسعه Blackhawk (و به دنبال آن Super Blackhawk) شد. این تفنگ ششلول محبوب، هنوز هم تولید می شود.

 

34. یوزی (Uzi)- 1954

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

تفنگ یوزی که اولین بار در سال 1954 معرفی شد، در بین دو دهه 1960 تا 1980، محبوب ترین مسلسل دستی ساخته شده به شمار می رفت و در بیش از 90 کشور دنیا مورد استفاده قرار گرفت و حتی امروزه نیز برخی کشورها هنوز از آن استفاده می کنند.

 

33. رمینگتون 870 – 1951

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

ین تفنگ در سال 1951 معرفی شده و هنوز هم تولید می شود و از آن به عنوان بهترین و پرفروش ترین تفنگ ساچمه زن در تاریخ یاد می شود و تاکنون بیش از 10000000 قبضه از آن تولید شده است.

 

32. روجر استاندارد (مارک 1) – 1949

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

تفنگ روجر استاندارد که در سال 1949 تا سال 1981 تولید می شد، اولین تفنگ دستی موفقی بود که توسط بیل روجر ساخته شد. این سلاح، که برای تیراندازی تفریحی طراحی شده بود به یکی از موفق ترین تفنگ های 22 اینچی در تاریخ تبدیل شد.

 

31. AK-47 – 1948

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

تفنگ Ak-47 که برای اولین بار در سال 1948 وارد بازار شد، سلاحی است که گسترده ترین تولید را از نظر جغرافیایی در دنیا داشته است. این سلاح که توسط میخائیل کلاشینکوف طراحی شده است، هنوز هم در سراسر جهان، مصارف گسترده ای دارد.

 

30. MG-42 – 1942

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

مدل MG-42 که نخستین بار توسط ارتش آلمان به عنوان جایگزینی برای MG-34 (که خود اولین مسلسل مدرن همه کاره محسوب می شد) شکننده و بسیار گران قیمت به کار گرفته شد، با قابلیت شلیک 120 تا 1500 دور در دقیقه، آن چنان رعب و وحشتی به راه انداخته بود که ارتش آمریکا در آن زمان، فیلم های آموزشی را برای سربازان خود ترتیب داده بود تا بتوانند ضربه روحی ناشی از مواجه شدن با این مسلسل در میدان جنگ، را تحمل کنند. انواع مختلفی از این سلاح که به عنوان ” اره برقی هیتلر” معروف بود، هنوز هم استفاده می شود.

 

 

29. والتر P-38 – 1938

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

این سلاح که به طور رسمی در سال 1938 توسط ارتش آلمان پذیرفته شد، به عنوان جایگزینی برای Luger P08 طراحی شده بود. این تفنگ که با فشنگ های 9 میلی متری پر می شود ( به همراه لوجر) همزمان با اشغال اروپا توسط نازی ها شد.

 

28. وینچستر مدل 70 (Pre 64) – 1937

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

مدل دهه 70 وینچستر، که با عنوان ” تفنگ مخصوص یک تفنگ باز” معروف است، پیش از سال 1964 ساخته شد و هنوز هم در میان پر متقاضی ترین تفنگ های موجود دارای گلنگدن قرار دارد.

 

27. ام-1 گرند – 1936

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

اولین تفنگ استاندارد نیمه اتوماتیک در دنیا، ام 1 گرند است که ژنرال جورج اس. پاتون، این سلاح را به صورت ” بهترین آلت جنگ ساخته شده ” معرفی کرده است. این توصیف جایی برای هیچ سخن دیگری باقی نمی گذارد.

 

26. Browning Hi-Power – 1935

بهترین اسلحه های انفرادی جهان

آخرین تفنگی که جان براونینگ، پیش از مرگ خود طراحی کرد، Hi-Power بود که در سال 1935 توسط ارتش بلژیک وارد دنیای اسلحه شد و تا سال 2013 نیز، در سراسر دنیا، مورد استفاده قرار می گرفت.

جدیدترین مطالب