کوچک ترین و ارزان ترین جت شخصی جهان “سایرس ویژن”

کوچک ترین و ارزان ترین جت شخصی جهان “سایرس ویژن”

کوچک ترین و ارزان ترین جت شخصی جهان “سایرس ویژن”

با پیشرفت تکنولوژی هواپیماهای شخصی مورد استفاده افراد ثروتمند در جهان قرار می گیرد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر کوچک ترین و ارزان ترین جت شخصی جهان “سایرس ویژن” را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

این جت های شخصی بسیار شیک و سبک می باشند و بسیاری از افراد از این هواپیماهای شخصی استفاده می نمایند این هواپیماها بسیار گران قیمت هست و کمتر کسی می تواند ازاین هواپیماهای شخصی خریداری نماید شاید در آینده شاهد شخصی شدن یک هواپیمای سوپر جمبو A380 ایرباس باشیم اما در در حال حاضر جت سایرس ویژن (Cirrus Vision Jet) بدون شک جتی است که بازی را تغییر خواهد داد. این جت کوچک با قیمتی معادل ۱٫۹۶ میلیون دلار یک جت شخصی ارزان قیمت است که در واقع قیمت آن در حال حاضر نصف ارزان ترین جت شخصی موجود در بازار خواهد بود. بن کوالکسکی، معاون بخش بازاریابی و ارتباطات شرکت هواپیماسازی سایرس می گوید که بیش از ۱۰ سال برای طراحی و ساخت این جت کوچک برنامه ریزی شده است.

 

مدل نهایی این جت در ماه می سال ۲۰۱۶ اولین پرواز خود را انجام داد. چند ماه بعد این جت گواهینامه ی پرواز خود را از اداره ی هوانوردی فدرال دریافت کرد و تولید انبوه آن نیز بلافاصله آغاز شده است.

کوچک ترین و ارزان ترین جت شخصی جهان "سایرس ویژن"

به گفته ی آقای کوالکسکی، بازارهای هدف جت سایرس ویژن افراد ثروتمند و شرکت های هواپیمایی محلی و تجاری خواهند بود. این جت کوچک سبک ترین جتی است که در حال حاضر در بازار وجود دارد و تنها رقبای آن را می توان هوندا جت (HondaJet) و امبرائر فنوم ۱۰۰ ( Embraer Phenom 100) دانست. در جت سایرس ویژن دیگر تیغه ی متحرک عمودی پشت هواپیما دیده نمی شود و به جای آن یک دم وی شکل نصب گردیده است. همچنین این جت اولین جت شخصی به شمار می آید که با یک موتور عرضه می شود.

کوچک ترین و ارزان ترین جت شخصی جهان "سایرس ویژن"

بر اساس ادعاهای شرکت سازنده این جت می تواند با سرعت ۵۵۰ کیلومتر در ساعت و تا ارتفاع ۲۸٫۰۰۰ پایی پرواز کند و برای بلند شدن نیز تنها به باندی به طول ۶۲۰ متر نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، شرکت سازنده ادعا می کند که جت سارس ویژن مسافت ۱٫۸۴۰ کیلومتر را با سرعت ۵۵۰ کیلومتر یا ۲٫۲۰۸ کیلومتر را با سرعت ۴۴۰ کیلومتر خواهد پیمود. این موضوع بدان معنا خواهد بود که جت مذکور خواهد توانست فاصله ی بین نیویورک و دالاس یا لس آنجلس و کانزاس سیتی را بدون توقف طی کند.

 

بدنه ی این هواپیما از فیبر کربن یک تکه و در دولوث در مینه سوتا ساخته شده است. داخل کابین بسیار جادار بوده که ۱٫۳ متر طول ۱٫۵۵ عرض دارد. بدین ترتیب در این جت برای ۵ فرد بالغ و دو بچه فضای کافی وجود خواهد داشت. هر صندلی یک پورت یو اس بی برای استفاده دارد که از طریق آن می توان از وسایل دیداری و شنیداری تعبیه شده در صندلی استفاده کرد. همچنین به دلیل ساخته شده از الیاف کربن، پنجره های این جت بزرگ تر از دیگر جت های شخصی است که به خصوص در کابین خلبان دید وسیعی را در اختیار او قرار می دهد.

کوچک ترین و ارزان ترین جت شخصی جهان "سایرس ویژن"

در واقع می توان کابین خلبان را یک شاهکار هنری دانست. در کابین مانیتورهای متعددی وجود دارد و سیستم های خودکار پیشرفته ای در صندلی های آن به کار رفته است و از حجم کاری خلبان و کمک خلبان می کاهد. به جای استفاده از سیستم دستگیره ای سنتی کنترل هواپیما، در جت سایرس ویژن از دستگیره های کناری برای کنترل و هدایت آن استفاده شده است. علاوه بر این، جت سایرس ویژن امنیت بسیار بالایی دارد و حتی یک نفر نیز می تواند هدایت آن را به طور کامل برعهده بگیرد.

کوچک ترین و ارزان ترین جت شخصی جهان "سایرس ویژن"

همچنین این جت دارای سیستم چتر اضطراری اتوماتیک است . بر اساس ادعاهای شرکت سازنده، این سیستم جدید تاکنون جان بیش از ۱۰۰ نفر را در مدل های دیگر نجات داده و به نظر می رسد که این موضوع بر محبوبیت این جت زیبا و کوچک بیافزاید. تاکنون ۶۰۰ سفارش ساخت به شرکت سازنده ارسال شده که در مجموع ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار خواهد داشت.

 

در حال حاضر امکان ساخت ۴۰ فروند از این هواپیما در سال وجود دارد و شرکت سایرس در آینده ای نزدیک خواهد توانست خط تولید خود را برای ساخت بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ فروند در سال تقویت کند.

 

منبع: rooziato.com

جدیدترین مطالب