علت جمع شدن پنبه در ناف

علت جمع شدن پنبه در ناف

علت جمع شدن پنبه در ناف

یکی از موضوعاتی که شاید ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد جمع شدن پنبه در ناف است و علت جمع شدن پنبه در ناف را از دیدگاه متخصصان بررسی خواهیم کرد. یکی از دانشمندان کشور اتریش توانست علت جمع شدن پنبه در ناف را کشف کند. این دانشمند در حدود سه سال موی دور ناف خود را می زد اما باز هم هر روز مقداری پنبه (کرک) در ناف او وجود داشت. او در حدود 2 سال این آزمایش را انجام میداد و هر شب مقداری پنبه از دورن ناف خود خارج می کرد. او پس از تحقیقات متوجه موهای روی شکم و دور ناف علت جمع شدن پنبه در ناف اوست اما چگونه؟! موهای روی شکم انسان موجب کنده شده الیاف لباس می شود و این الیاف پنبه ای درون ناف ذخیره می گردند. او متوجه شد تکه‌ های پنبه فقط از نخ موجود در لباس تشکیل نشده‌اند، بلکه رگه‌ هایی از پوست مرده، چربی، عرق و خاک نیز در آن مشاهده شد.

علت جمع شدن پنبه در ناف

چرا ناف پنبه تولید میکنه؟

مشاهدات این دانشمند اتریشی نشان داد که تکه‌ های کوچکی از پنبه ابتدا در موی بدن ساخته می‌شود و سپس در پایان روز به سوراخ ناف انتقال می‌یابد. او در مجله‌ فرضیه‌ های پزشکی می‌گوید ساختار زبر موی بدن، باعث می‌شود ساییدگی میان فیبرهای موجود در پیراهن (لباس زیر) و سطح بدن افزایش یابد، و سپس همین موها هستند که کرک ایجاد شده را به سمت سوراخ ناف هدایت می‌کنند.

 

او می گوید موی زبر مانند یک قلاب خاردار عمل می‌‌کند. همچنین به نظر می‌رسد موهای شکم به شکل دایره‌هایی متحد المرکز اطراف سوراخ ناف رشد می‌کنند. اینها همه نتیجه تحقیقات دو ساله دکتر اشتاین هاوزر است که این آزمایشات را روی خود و اعضای خانواده اش انجام داده و در پایان متوجه شد علت جمع شدن پنبه در ناف، لباس هایی است که می پوشیم. این در حالی است که اصلاح و کوتاه کردن موهای اطراف ناف منجر خواهد شد که هیچ گونه کرک و پنبه ای به وجود نیاید. اما پس از رشد کردن موها، پنبه های درون ناف دوباره ظاهر خواهند شد.

 

جمع شدن پنبه در ناف مردان چاق

این دانشمند متوجه شد مردان چاق تر پنبه بیشتری را درون ناف خود جمع آوری می کنند زیرا چاقی شکم باعث اصطکاک بیشتر موهای بدن با لباس زیر است و پنبه بیشتری از لباس کنده شده و به درون ناف افراد چاق وارد می شوند. همچنین مردانی که شکم پرمو دارند نسبت به دیگران مقدار بیشتری پنبه درون ناف شان تولید می شود.

 

محققی دیگر با نام کارل کروزلنیکی (Karl Kruszelnicki) عقیده دارد: دلیل ‌آن که این پنبه درون ناف معمولآ آبی رنگ است آن است که ما بیشتر اوقات شلوارهای آبی، خاکستری و یا جین می‌پوشیم. وقتی که آن‌ها با بدن سایش پیدا می‌کنند، فیبرها راه خود را به سوی سوراخ ناف طی می‌کنند. اما همه‌ پنبه های ناف آبی رنگ نیستند. در موردی نادر، اغلب کرک‌ های پنبه ای ناف یک کارگر در بیمارستانی در استرالیا، قرمز رنگ است؛ حتی با وجودی که به ندرت رنگ قرمز می‌ پوشد.

علت جمع شدن پنبه در ناف

جلوگیری از جمع شدن پنبه در ناف

از جمله پیشنهاد‌های دیگر که برای جلوگیری از جمع شدن پنبه در ناف مطرح شده است، پوشیدن لباس‌ های قدیمی است. چرا که پنبه در لباس‌ های قدیمی در مقایسه با لباس‌ های جدید، کمتر می‌ ریزد. گفتنی است لباس‌ های جدید ممکن است در طول یک سال تا یک هزارم وزن شان، در ناف کرک پنبه ای تولید کنند. به منظور جلوگیری از جمع شدن پنبه در ناف سوراخ کردن ناف و استفاده از حلقه‌ های ناف می‌تواند موثر باشد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب